Blood Brothers

Hung är en triadboss som vill lägga av, men det betyder också döden. Hans kompis Left-Hand bestämmer sig för att hjälpa honom.

Originaltitel Gong wu
Alternativ titel Left Hand, Jiang hu
Regissör Wong Ching-po
Manus To Chi-long
Genre 2000-tal, Drama, Kriminalare, Action
Skådespelare Andy Lau, Jacky Cheung, Eric Tsang, Wu Chien-lien, Lam Suet, Edison Chen, Shawn Yue, Chapman To

Skapad 2019-11-01 av niebaotan
I kölvattnet av megasuccén Infernal Affairs kommer ännu en lovande film som tar oss till den undre världen där giriga gangsterbossar smider ränker och ynglinarna strävar efter en högre status...   Läs mer »

Zebulonm
2019-04-22
Helt okey.
FabianBom
2010-05-17
Lau och cheung....= bra skådespel

2007-01-15
En Hong Kong-film som inte visade prov på några större konster men som inte kan klassas som dålig heller. Sevärd, men så mycket mer än så var det tyvärr inte tal om.
Yakultheredelk
2006-10-04
Oengagerad story plus ett förvirrat narrativ där vissa karaktärer verkar vara med bara för att hålla det kausala i relativt bra skick. Sen har jag väldigt svårt för den här machokulturen som också visas i filmen
devalanteriel
2005-02-01
Andy Lau! Jacky Cheung! Hurra!.. synd bara att inte resterande skådespelare eller själva filmen är något vidare. Kasst filmad och dålig story som jag håller med PalRovhal helt om. Nej, det finns många mycket bättre val om man vill se filmer om tuffa mafiosos från Hong Kong.
Sibilisibili
2005-01-30
Själv tyckte jag attt twisten var rätt spännande, i det att den inte minde om den västerländska spänningsfilmens (Whodunnit!?). Vidare var den riktigt, riktigt snygg ibland.
PalRovhal
2005-01-19
Den känns billlig och oengagerad. En lång transportsträcka till en ganska mossig twist som jag räknar ut efter en halvtimme. Ganska snygg emellanåt dock.
niebaotan
2004-08-30
Okej triaddrama.
jp
2004-08-29
Sådant här gillar jag ! Grymt snygg, spännande och välspelad.