2.4

Blood Glacier

Janek jobbar på en väderstation i Alperna som utreder klimatförändringar. Teamet finner en glaciär som är rödfärgad av en mystisk substans. Denna substans visar sig vara organisk och har förmåga att mutera djur och människor.

Originaltitel Blutgletscher
Alternativ titel The Station
Regissör Marvin Kren
Manus Benjamin Hessler
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Gerhard Liebmann, Edita Malovcic, Brigitte Kren, Santos, Hille Beseler, Peter Knaack, Felix Römer, Wolfgang Pampel, Murathan Muslu, Michael Fuith, Adina Vetter, Coco Huemer

distinkt
2018-01-03
men gillade
distinkt
2018-01-03
avråder från denna film om man har svårt för insekter. vidrig
amam
2017-01-01
Svag tvåa. Dåliga skådisar och skrikiga, osympatiska och ologiska karaktärer. Jag gillade temat och monsterdesignen. That's it.
2015-03-02
Gravt förbisedd tysk skräckis som ej verkar fått nån release här i Sverige. Kall och rå med fin stämning och en del starka scener och effekter. Det har såklart sneglats på the Thing, men den här står bra på egna ben.
TheHorrorfan
2014-11-18
Är svag för det temat. Älskar virus & mutationer. Spännande var den också. Svag 4a.
Taliah
2014-11-04
"Stop eating that banana while you're crying!"
100tonvalspäck
2014-05-03
Konceptet är bra och monsterdesignen ganska cool men dåliga skådespelare och skumma karaktärer sänker tyvärr.