1.9

Blood Hook

De skulle ju bara ha det trevligt några dagar. Sola. Bada. Umgås. Ställa upp i den lokala fisketävlingen. Hur skulle de kunna veta att det lilla samhället ruvade på en bloddrypande historia alla talar tyst om? Och hur skulle de kunna förutse att de bestialiska morden skulle återupptas när de anlände? Vem är den psykopatiske mördaren? Är det den galne vietnamkrigaren? Är det mannen i fiskeboden? Eller kanske rent av en av de själva? Det finns inte tid att fundera på den saken. Det gäller bara att komma undan med livet i behåll innan man torskar dit.Den galne sportfiskaren är tillbaka - han är ingen sillmjölke och han agnar för mord. Blood Hock innehåller makalösa specialeffekter, krypande spänning och en och annan stämningsfull naturvy. Blood Hook från Troma - det enda bete du behöver!

Originaltitel Blood Hook
Regissör Jim Mallon
Manus John Galligan, Larry Edgerton
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Mark Jacobs, Lisa Todd, Patrick Danz, Sara Hauser, Christopher Whiting, Don Winters, Paul Drake, Bill Lowrie, Sandy Meuwissen, Dale Dunham, Paul Heckmann, Don Cosgrove, Bonnie Lee, Greg Nienas, Julie Vortanz

henrikj
2021-08-08
Mental tortyr.
2017-12-05
Så nära en äkta slasher Troma kommit, om det nu säger så mycket. Konceptet med en sportfiskemördare är kul, men när det kunde ballat ur och blivit roligt väljer de att köra på repeat i princip hela filmen. Att se roddbåtar på sjön blir trist efter en stund. Nägra blodiga scener och lite andra dumheter räddar den åtm från bottenbetyget.
BlommigaBarbro
2017-10-05
Lom-kvinnan räddar en annars bedrövligt dålig skräckfilm. Synd bara att hon dog så snabbt, jag hade gärna sett mer av henne och hennes lite löjliga men ändå komiska talang. Betyg: 2+
Anonymus
2013-01-14
Friday the thirteen goes fishy, Tycker detta är en charmig tidsenlig 80-tals skräck B-films klassiker. Hyfsat orginell med en mördare som fiskar ihjäl sina offer. Annars händer det inte så värst mycket, men underhållande är det i alla fall. Helst klart sevärd om man är berusad!
Greigh
2012-11-09
Onekligen mycket tråkig. Har somnat alla gånger jag försökt se på den!
DrJW
2012-08-06
En av de sämre Troma-rulle som jag har sett hittils.
LeffeK
2012-05-05
Leroy Leudke är nog den coolaste mördaren genom alla tider. Tidlös underhållning.
ScArRrFaCe
2011-09-27
Bara idén att mördaren knäpper folk med ett fiskespö är briljant.
FilmGuden
2010-05-16
Onekligen en annorlunda idé. Men att titta på en mördare som Fiskar ihjäl offren, är varken spännande eller särskilt underhållande.
Gorgir
2009-06-06
Har en på jobbet som ser ut som en av dom döda det va nog det roliga, Det va fel på VHS spelaren så jag fick se den i svart-vitt mycket seg