2.1

Blood of Fu Manchu

Fu Manchu utrustar tio kvinnor med gift med mål att eliminera världens tio största ledare.

Originaltitel The Blood of Fu Manchu
Alternativ titel Blodtörst, Fu Manchu's Kiss of Death, Dödskyssen
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco, Sax Rohmer, Manfred R Köhler, Harry Alan Towers
Genre Äventyr, Kriminalare, Skräck, Science Fiction, 60-tal
Skådespelare Christopher Lee, Richard Greene, Tsai Chin, Maria Rohm, Götz George, Howard Marion-Crawford, Ricardo Palacios, Loni von Friedl, Frances Khan, Shirley Eaton, Olívia Pineschi, Francesca Tu

2017-11-17
En medioker äventyrsfilm som glimmar till varje gång man kommer ner i Fu Manchus fängelsehålor, och som har en riktig höjdarsekvens när Sancho Lopez och hans kumpaner härjar och festar i byn – i synnerhet när det stjäls en gris. (6+/15)
idd
2017-03-04
Oväntat lyckad Franco, till och med mer intressant än första Fu Manchu-rullen. Precis som tidigare har han de sämsta planerna av alla superskurkar.
dudson
2014-03-12
Direkt usel story i denna Manchu rulle! men det märks att Franco har regiserat därav dom läckra färgerna&mkt nakenhet samt en svettig djungel hjälte. fast bra är det inte!
Sznax
2013-04-03
Jesús Franco har avlidit och då är det väl ett passande tillfälle att uppmärksamma honom med att se en film av honom, min första. Jag vet inte om jag kan hylla honom särskilt mycket. Det fanns några kameraåkningar som var lite snygga och det finns små små ljusglimtar ibland, men mestadels är det bara uselt. Fruktansvärt manus, dåliga skådespelare, absolut noll trovärdighet i slagsmålen och scenografi som verkligen ser ut att vara gjord i plast. Betyg 2.0
schramm
2009-07-26
Francos första Fu Manchu rulle är egentligen en riktig soppa.Ofokuserad, ful och full med uselt skådespeleri. Men det är så sjukt underhållande att jag inte kan låta bli att gilla filmen för vad den är. Scenen då banditerna stjäl en gris är tidlös! Lee tar i ända från tårna när han spelar Fu Manchu och s&m scener ala Franco haglar. Sjukt kul. om du är på rätt humör!
Bomkia
2006-03-19
Nej usch. Rörigt och tråkigt. Lees mustascher är som vanligt bäst i dessa Fu Manchu-rullar.
Suspiria
2006-03-13
håller helt klart med föregående talare.
NoWireHangers
2005-02-12
Tyvärr alldeles för ofokuserat manus som drar iväg åt olika sidohandlingar. Lägger t.ex. alltför mycket tid på banditen Sancho medans huvudhandlingen glöms bort. Hade hela filmen varit lika snygg som de snyggast filmade hade det kunnat hjälpa upp den till en trea.