2.7

Blood Rage

När Terry dödar en man skyller han det på sin tvillingbror som blir inlåst på mentalsjukhus. Tio år senare rymmer brodernTodd, samtidigt som deras mamma ska gifta om sig. Detta får Terry att gå bärsärk.

Originaltitel Nightmare At Shadow Woods
Regissör John Grissmer
Manus Bruce Rubin
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Louise Lasser, Mark Soper, Marianne Kanter, Julie Gordon, Jayne Bentzen, James Farrell, Ted Raimi

Stan
2022-11-12
Väldigt underhållande mördare, den trevligaste på länge faktiskt, och bra premiss annars rätt fattig på spänning, finess och naket. Ovanlig ton och underskattat skådespeleri för så låg budget.
Samtalsmanicken
2020-03-27
Blood Rage är väldigt mysig, en typisk slasher-klassiker med cheezy one-liners och med en mörk touch av humor som gör att det bubblar av lycka i magen. En film som fungerade under sitt decennium likväl som idag. Deprimerande, delikat, omsorgsfullt genomtänkt och med en tvinnad intrig. I efterhand gillar jag den nog ännu mer. Kommer definitivt att titta på den igen.
ItalyErik
2017-12-07
Hygglig slasher, men inte så mycket mer. Mest för komplettisten.
2016-12-11
Just sett Arrow´s finfina oklippta bd och måste slå ett slag för denna bortglömda och i mina ögon underskattade slasher. Taffligt skådespel sänker likaså vissa av de småtrista miljöerna. Men det gott om blodiga fantasifulla mord och andra tokigheter. Lägg därtill ett tufft synthigt soundtrack och en soft 80-tals atmosfär.
Kimchi
2016-09-14
Musiken är awesome. Slashern är lite annorlunda än det gamla vanliga. Men det är nog oxå det enda positiva. Skådisarna är dåliga, även för att vara amatörer. Manuset är lite väl trist men framförallt sker alla mord off screen vilket ju känns underkänt för en slasher. Godkänd men inte mer
amam
2016-07-09
Småkul, bra musik och har några scener som faktiskt är riktigt bra. Synd bara att det finns så pass många trista scener med halvtaskigt skådespeleri mellan dom. Jag såg den oklippta Blood Rage versionen iaf, undrar hur tråkig den klippta versionen är. Stark tvåa.
henrikj
2015-12-28
Ruskigt underhållande!
StarvingInsec
2011-08-13
Slasher i white trash-miljö filmad 1983 och släppt 1987. För korkad och för mycket offscreen-mord för att jag lär minnas den som något annat än medioker. Finns en del fina efter-mordet-scener dock. Schysst musik, som redan poängterats.
Scrite
2010-11-16
När jag var yngre så tyckte jag extremt mycket om Slasher filmer och när jag insåg att jag missat den här så bestämde jag mig för att titta trots att jag vuxit ifrån slashers. Den här filmen påminde mig om varför jag tröttnat på slashers...
distinkt
2010-01-01
bra musik, jättekonstig film (=bra) men louise lasser? hon är nog det äckligaste jag vet. sånt ska man förstås inte säga men jag finner henne verkligen enormt motbjudande. huuga.