2.2

Blood: The Last Vampire

Under Vietnamkriget använder sig Japan av en kvinnlig halvvampyr vid namn Saya för att bekämpa andra vampyrer, demoner och annat övernaturlig otyg. Då man får upp ett spår efter Onegin, demonernas ledare, på en amerikansk militärbas i Japan skickas Saya dit för att undersöka fallet.

Originaltitel Blood: The Last Vampire
Regissör Chris Nahon
Manus Kenji Kamiyama, Katsuya Terada
Genre Action, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Gianna Jun, Allison Miller, Liam Cunningham, JJ Feild, Koyuki, Yasuaki Kurata, Larry Lamb, Andrew Pleavin, Michael Byrne, Colin Salmon, Masiela Lusha, Ailish OConnor, Constantine Gregory

TheHorrorfan
2014-12-16
Det här var ju ingen höjdare. Hjärndöd demon action, med svag handling. Se den animerade istället, den är tusen gånger bättre.
colorspace
2013-10-25
Få likheter med den betydligt bättre animen. Tafflig dialog och stora luckor i storyn. Se animen istället!
Terran
2013-06-01
En film som borde vara hur bra och häftig som helst, men detta gick knappt att kolla på. Jag har sett bättre kameraarbete från en alkoloserad ryss med en mobilkamera. Och skådespeleriet var inte ens charmigt dåligt. Nej, lite besviken blev en allt. Trodde jag iaf skulle bli underhållen :/
2012-06-23
Början av filmen är faktiskt helt okej, men sen så blir det lite... Mje.
embla13
2012-04-26
Om man tycker om tv spel och tycker att detta är coolt.. Då kan jag rekomendera denna.
mmsdos
2010-12-03
En patetiskt ursäkt till animerade serien och filmen. Som förövrigt är en av dom bästa serierna som gjorts.
TheJorre
2010-09-08
Svag trea. Originalet är mycket bättre.
Ramza
2010-08-26
Mycket dassiga effekter och tveksamt skådespeleri. Men lyckas ändå underhålla rätt bra.
daniel77
2010-08-15
Skojigt trams med fula effekter.
FilmGuden
2010-07-31
Bättre än vad jag hade väntat mig. T o m lite bättre än originalet.