Blood Ties

Två bröder, på varsin sida om lagen, gör upp om den organiserade brottsligheten i Brooklyn under 70-talet.

Originaltitel Blood Ties
Regissör Guillaume Canet
Manus Guillaume Canet, James Gray
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Clive Owen, Billy Crudup, Marion Cotillard, Mila Kunis, Zoe Saldana, James Caan, Noah Emmerich, Lili Taylor, Matthias Schoenaerts, Griffin Dunne, Jamie Hector, John Ventimiglia, Eve Hewson, Yul Vazquez, Domenick Lombardozzi, Charlie Tahan, Daisy Tahan

Andreas_
2021-06-10
Helt okej 70 tals drama om två bröder på varsin sida av lagen, båda suveränt spelade av mästerliga Clive Owen och suveräna Billy Crudup, mindre roller görs riktigt bra av t.ex Marion Cotillard, Mila Kunis, Zoe Saldana, och James Caan som pappan, så det finns inget att klaga på när det kommer till skådespelarna och definitivt inte dom sjukt snygga 70tals miljöerna med tidstypiska bilar osv, riktigt bra och snyggt gjort men det som jag hade önskat mer av är ett bättre manus, det är inte originellt för fem öre och det är absolut ingen direkt spänning eller särskilt dramatiskt heller, det som bara är allting och inga direkt oväntade vändningar heller, så tyvärr blir inte betyget mer märkbart än helt okej men tack vare dom fina skådespelarinsatserna så blir betyget ändå en stark 3:a i betyg och filmen duger absolut som en stabil bakis film hemma i tv-soffan en seg söndag.
2018-11-24
Underbara 70-talsmiljöer de har byggt upp med alla bilar. Skådisarna levererar och soundtracket är riktigt härligt. Hela filmen är som en kriminalfilm från 70-talet, eller så nära man nu kan komma. Om den varit något mer sammanhållen hade det blivit en fyra.
Bomkia
2018-06-02
Clive Owen är fantastisk i denna. Kanske lite väl spretig, men de håller dramat igång så man sitter lite spänd hela tiden. 3+
petson81
2015-11-11
Tråkig
Roswall
2015-09-25
Svag trea. Många skådespelare jag gillar.
Christofer
2015-07-02
Fullkomligt poänglös och blek på alla sätt. Orkade bara se halvvägs sen fick det vara nog.

2015-02-18
Rätt medelmåttig film som inte utmärker sig i mängden. 4/10
Gigi1943
2015-01-24
Stark trea, jag älskar C.Owen men ser honom helst i filmer där han är mer sympatisk än här. Antar att titeln skulle kunna vara "Blod tjockare än vatten" om man satte en svensk sådan. Den var kanske lite utdragen men annars väldigt bra.
Ghostface
2014-11-13
Ambitionen finns att göra detta till en film att nämna i de stora sammanhangen men vart ska krutet läggas?
WillyV
2014-10-11
Lite för bra cast, potential i upplägget och production values för att bara bli en trea. Men, Canet tappar bort intensiteten, edgen någonstans efter halva filmen. Sevärd, men har inte det där lilla extra.