1.4

Bloodrayne: The Third Reich

Rayne måste kämpa emot nazister under andra världskriget i Europa. Hennes ärkefiende i den här delen av historien är Ekart Brand som vill tömma henne på blod så han med det ska kunna göra Adolf Hitler till en odödlig hybridisk dhampir.

Originaltitel Bloodrayne: The Third Reich
Regissör Uwe Boll
Manus Michael Nachoff
Genre 2010-tal, Action, Komedi, Äventyr, Fantasy, Skräck
Skådespelare Michael Paré, Brendan Fletcher, Clint Howard, Natassia Malthe, Arved Birnbaum, Willam Belli, Steffen Mennekes, Vjekoslav Katusin, Annett Culp, Natalie Burn, Davorka Tovilo, Safiya Kaygin

2019-03-29
Man får det man kan förvänta sig, fast mer naket. (5+/15)
jonbo
2017-01-14
Såg denna efter Blubberella (som är en parodi på denna). Blubberella framstod genast som en mycket bättre film. Detta är nämligen bara stelt och tråkigt, även om Boll gjort sämre.
StureStenhög
2015-08-25
Väldigt mycket Uwe över den här filmen, och det är ju alltid bra härligt. Michael Paré är med som vanligt och är underhållande som nazist, men filmens höjdpunkt är ändå Clint Howard (man undrar ju lite om Ron Howard kollar på de här filmerna) som nån form av Mengele-figur. Själva idén med att skapa en odödlig Hitler är lite kul i sig också. Men trots att man har dessa lovande grundingredienser för en kul b-rulle, så blir det ganska snart bara standardiserad vampyr-action av allt ändå. Filmen är kort, men jag hade ändå tröttnat långt innan eftertexterna började rulla. Som så många gånger förr med Uwes filmer så var det roligare att titta på making-of-filmen där den gode tysken briljerar i vanlig ordning
JoeL431
2013-07-23
Grillo
2012-11-12
Skönt att den var så kort, klockade in på bara 69 minuter här (inkl förtexter exkl eftertexter), medan den var inlagd på 100 minuter här och IMDb hävdar att den ska vara 79 minuter. Det enda bra var nog att den var så kort plus en sexscen sisådär 25 minuter in. Resten var betydligt sämre än både ettan och tvåan.
Jormungandr
2012-10-22
Det enda jobbiga med filmen är att det lätt blir att man spelar patiens under tiden och efter en sund kommer på sig själv med att att glömma att titta på filmen som man tänkt sig. Ungefär så bra och underhållande är den, men den är ändå ett klart steg uppåt från 2:an. Filmen är helt död. man får inge känslor för någon i den. Det är iof bättre än avskyn jag känt av tidigare Uwe Boll produktioner. Det finns en del helt poänglösa nakenscener också såklart!
WaldoTrumbull
2012-07-19
Detta var ju ingen höjdarfilmserie från början, men detta är otroligt tråkigt och intetsägande. Bara för att man klämmer in en massa naket så blir det inte bättre. Malthe är fullständigt talanglös och okarismatisk i huvudrollen och det enda som är det minsta lilla underhållande är Clint Howards makalösa överspel som doktor Mangler. Undvik med alla medel tillgängliga.
gre
2012-05-28
Urk... så långt ifrån spelkaraktären man kan komma. Enda positiva är miljön.
Totenkopf
2012-05-07
Som sagt galet kort, för och eftertexterna är nog 10 min var. Resten är ju är som sagt en Uwe Boll film, då vet man vad man kan förvänta sig. :)
Tiptaka
2012-02-06
Synd att den är så kort!