2.2

Bloodshot

Soldaten Ray Garrison har nyligen dödats i strid men fått livet tillbaka – nu som supermänniskan Bloodshot. Med en armé av nanoteknologi i sina vener är han en ostoppbar kraft – starkare än någonsin och med en förmåga att självläka direkt. Men företaget som återuppväckte honom, RST corporation, kontrollerar inte bara hans kropp utan också hans hjärna och hans minnen. Ray Garrison vet inte vad som är verkligt och inte – men han tänker ta reda på det.

Originaltitel Bloodshot
Regissör Dave Wilson
Manus Eric Heisserer, Jeff Wadlow
Genre Drama, Action, Science Fiction
Skådespelare Vin Diesel, Eiza González, Sam Heughan, Toby Kebbell, Talulah Riley, Lamorne Morris, Guy Pearce, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Alex Hernandez, Siddharth Dhananjay, Tamer Burjaq, Clyde Berning, David Dukas, Charlie Bouguenon, Tyrel Meyer, Alex Anlos, Frans Steyn, Nic Rasenti

Zok
2020-09-29
Inte så mycket mer än jag hade förväntat mig, med en viss förhoppning om att den kunde vara bra och underhållande. Men i slutändan en lättglömd film.
2020-07-05
Platt och dumt, bitvis snyggt, bitvis billigt och B. Funkar helt okej som lördagsaction, Lamorne Morris är höjdpunkten. Stabil men slät tvåa.
ekneB
2020-05-17
I grund och botten så är det en typisk XxX film, fast bättre. Snygga effekter och bra action, helt klart över förväntan!
JPerlie
2020-05-03
Helt otroligt. Vin Diesel är inte den sämsta på att leverera sina repliker i den här filmen. Helt okej om man bara vill se något actionfyllt med snygg estetik. Man får tänka på att det baserar sig på en serietidning precis som att Marvel & DC har sina superhjältar.
Supernaut
2020-04-20
Lika medioker som förväntat, men går att tvinga sig igenom om en tål dumma filmer och gillar cyberpunk-estetik.
Xeno
2020-04-02
Börjar lovande, men tappar tråden rätt snart. Varvar mellan Bourne, Terminator och Captain America, men lyckas inte riktigt med någon av dessa. Synd.
PeterTheW
2020-03-28
Över förväntan. Underhållande från början till slut och rätt snygg!
Jockflake
2020-03-27
En helt okej actionrulle. Mellan svag och helt okej trea.
Julius
2020-03-25
Egentligen en helt okej actionhjältefilm, men diggar man Vin Diesels tappra försök till skådespel är det en femma. Guy Pearce levererar som vanligt, men inget utöver det ordinära.