2.2

Bloodshot

Soldaten Ray Garrison har nyligen dödats i strid men fått livet tillbaka – nu som supermänniskan Bloodshot. Med en armé av nanoteknologi i sina vener är han en ostoppbar kraft – starkare än någonsin och med en förmåga att självläka direkt. Men företaget som återuppväckte honom, RST corporation, kontrollerar inte bara hans kropp utan också hans hjärna och hans minnen. Ray Garrison vet inte vad som är verkligt och inte – men han tänker ta reda på det.

Originaltitel Bloodshot
Regissör Dave Wilson
Manus Eric Heisserer, Jeff Wadlow
Genre Drama, Action, Science Fiction
Skådespelare Vin Diesel, Eiza González, Sam Heughan, Toby Kebbell, Talulah Riley, Lamorne Morris, Guy Pearce, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Alex Hernandez, Siddharth Dhananjay, Tamer Burjaq, Clyde Berning, David Dukas, Charlie Bouguenon, Tyrel Meyer, Alex Anlos, Frans Steyn, Nic Rasenti

Robkiller
2021-01-16
Meningslös dumaction som är glömd när eftertexterna rullar.
2020-12-20
Vin Diesel som uppblåst och främst gammal antihjälte med superkrafter. Det funkar sådär faktiskt, men som korkad underhållning passerar den.
Djason
2020-12-01
Snygga effekter men ganska platta skådisar förutom Lamorne Morris som är riktigt skön. Lättglömd film som fungerar för stunden.
ellisario
2020-11-15
Det märktes helt klart att all budget till effekter hade gått åt till vissa av dem, därför är vissa riktigt snygga och resten skit. Väldigt klyschig, knappt acceptabel.
Andreas_
2020-11-08
Helt okej sci-fi action rulle baserad på en serietidning och det är snygga effekter, snyggt filmat och ganska underhållande, det bästa jag sett med Vin Diesel utöver pitch black och Riddick, Så gillar man både sci-fi och action eller överdriven serietidningsaction rättare sagt så kommer man nog gilla detta, kan absolut tänka mig att se en uppföljare om det kommer, betyget blir en svag 3:a och helt okej actionrulle faktiskt.
HerrNenne
2020-10-30
Riktigt tråkig. Ser skit ut. Vin Diesel är gammal.
Zok
2020-09-29
Inte så mycket mer än jag hade förväntat mig, med en viss förhoppning om att den kunde vara bra och underhållande. Men i slutändan en lättglömd film.
2020-07-05
Platt och dumt, bitvis snyggt, bitvis billigt och B. Funkar helt okej som lördagsaction, Lamorne Morris är höjdpunkten. Stabil men slät tvåa.
ekneB
2020-05-17
I grund och botten så är det en typisk XxX film, fast bättre. Snygga effekter och bra action, helt klart över förväntan!
JPerlie
2020-05-03
Helt otroligt. Vin Diesel är inte den sämsta på att leverera sina repliker i den här filmen. Helt okej om man bara vill se något actionfyllt med snygg estetik. Man får tänka på att det baserar sig på en serietidning precis som att Marvel & DC har sina superhjältar.