Blue Car

Meg drömmer om en frihet genom poesi. En berättelse om den frånvarande fadern som en gång försvann i sin blåa bil, om en hopplös familjesituation och om en lärare i litteratur som får ta faderns plats - tills också den relationen slits sönder.

Originaltitel Blue Car
Regissör Karen Moncrieff
Manus Karen Moncrieff
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare David Strathairn, Margaret Colin, Frances Fisher, A J Buckley, Agnes Bruckner

2017-06-04
I grund och botten mer tragisk än jag hade väntat mig, även om det finns ett par charmiga scener också. Det är en enkel story som inger en tydlig B-filmkänsla. Jag är inte nöjd med utvecklingen, men känner ändå att filmen är sevärd och förmedlar känslorna rätt bra. Därför får den en svag trea.
2016-11-11
Bland det bästa som gjordes under 00-talet! Ett väldigt gripande och välspelat drama!
ASSFACE
2010-02-07
inget fel på läraren? hon är minderårig och han är en auktoritet som utnyttjar hennes saknad av sin pappa. Filmen var kliché med en djup och sårad flicka och en djup lärare. Blä.
Edithea
2009-04-12
Så okonstlad och ärlig. Det finns inga anmärkningar. Enormt trovärdig trots att vi har sett liknande förut.
mutato
2005-12-28
riktigt banal, blir sämre för varje gång jag tänker på den så hoppas dessa fragment av hennes dåliga dikt slutar komma.
Endymion
2005-01-26
Verkligen jättebra, och det är inget fel på läraren. Han levde efter sina känslor, och kärleken vet ingen ålder. Hur som helst så gillade jag den här filmen. Hon som spelar Meg känns mkt naturlig och okonstlad, plus att hon är charmig och vacker på ett äkta sätt. David Strathairn är alltid bra i all sin vemodiga karisma.
TinyDancer
2004-12-15
Läskig lärare..
Mikka
2004-04-19
Pinsam och jobbig. Inget nytt.