2.3

Blue Chips

En basketbollcoach på college blir tvungen att bryta reglerna för att få spelarna han behöver för att hålla klass

Originaltitel Blue Chips
Regissör William Friedkin
Manus Ron Shelton
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Nick Nolte, Ed O'Neill, Shaquille O'Neal, J T Walsh, Alfre Woodard, Bob Cousy, Mary McDonnell, Robert Wuhl, Cylk Cozart, Jim Beaver, Louis Gossett Jr

m4e
2014-02-06
Denna är väl i kategorin "Guilty Pleasure". Diggade den som fan sedan man gick i högstadiet och dräglade över basket-dunkningar i NBA. Får säga att den är även helt OK idag och har ett sympatiskt budskap och lite fanservice för ytliga NBA-fans utan koll (som jag var på den tiden). Stabil 3:a, men med en GP-asterisk bredvid.
Strang3
2012-04-03
Shaq-attack.. ne
2009-12-26
Inledningen är grym, medan fortsättningen är mer än lovligt fadd (dock väldigt friktionsfri att ta sig igenom – det kunde vara mycket värre). (6-/15)
44rapper
2009-08-04
you r basketfilmer är inte tråkiga det är ni som är tråkiga
wolcom
2007-07-14
sådär...ganska bra basketfilm
Frantic
2007-01-30
Nick Noltes scen i början av filmen håller fenominal klass. Bara den gör hela filmen sevärd. Hade jag varit på bra humör (också :P) hade jag nog kunnat ge filmen ett högre betyg också....

2006-06-04
En film med ett budskap som skiljer sig från mängden av amerikansk sportfilm. Här handlar det inte bara om att vinna. Nick Nolte gör en bra rollprestation och sluttalet i filmen har en stor poäng och visar hur girig dagens sport har blivit.
Chwon
2004-07-20
Rätt så ok
R
2003-03-25
oj vad tråkigt det är med basketfilmer