3.3

Blue Skies

Jed Potter tittar tillbaka på en kärlekstriangel som pågått under många år. Dansaren Jed älskar Mary, men Mary älskar den fängslande nattklubbsägaren Johnny, som inte kan binda sig till något i livet under en lång tid.

Originaltitel Blue Skies
Regissör Stuart Heisler
Manus Allan Scott, Arthur Sheekman
Genre Musikal, Komedi, Romantik, 40-tal
Skådespelare Fred Astaire, Bing Crosby, Victoria Horne, Joan Caulfield, Frank Faylen, Olga San Juan, Michail Rasumnij, Billy De Wolfe

Mikka
2011-10-09
Storyn är verkligen mycket svag, men ibland blixtrar det till med helt otroliga sång- och dansnummer och fantastiska klänningar. Bästa numret är kanske Fred Astaire med "Putting on the Ritz"...
Caltha
2010-02-01
Storyn är inte mycket att hänga i julgranen (även om det iofs är kul att bruden har såpass mycket skinn på näsan så det inte blir översmetigt) och de "komiska" inslagen är sega (för att inte tala om rasistiska och sexistiska!) men sång- och dansnumren är fantastiska!
goeran
2007-12-09
Trevliga dans- och sångnummer (särskilt Fred Astaire är fantastiskt skicklig) men själva storyn är lite tunn.
MaraJade
2007-02-27
Mja, även om filmen hade några fina scener så var den inte lika minnesvärd som Holiday Inn och Fred's dansnummer var uttråkade att se på, men tack och lov så fick man höra lite fina sånger sjungna av Bing Crosby som motvikt.