2.5

Blue Thunder

Polispiloten Frank ska lära sig att flyga specialhelikoptern, Blue Thunder, och hans lärare är Blue Thunders konstruktör. Det verkar som om Murphy inte får veta allt.

Originaltitel Blue Thunder
Regissör John Badham
Manus Dan O'Bannon, Dean Riesner, Don Jakoby
Genre Action, Kriminalare, Drama, 80-tal
Skådespelare Roy Scheider, Warren Oates, Candy Clark, Malcolm McDowell, Daniel Stern, Joe Santos, Pat McNamara

gjoob
2018-02-20
Underhållande action med fräna helikopterjakter i upplysta stadsmiljöer. Och som tur är bjuds vi på mycket därav, för mycket annat finns inte att glädjas över. T o m Scheider och MacDowell är ganska svala. Mycket svag trea.
Robkiller
2017-08-22
Helikopteraction från 80-talet... hyfsat underhållande, trots att handlingen egentligen inte är nå vidare...
Dutch
2015-06-28
Marv från Home Alone åker spacey attackheli med Brody från Jaws, det går inte så bra för Marv och Brody blir jagad av han dåren från Clockwork apelsin.
Grillo
2014-02-24
Okej film med fina helikopterscener, men känns smått daterad och inaktuell.
Djason
2013-12-02
Filmen är som ett extra långt avsnitt av Airwolf ungefär. Skapliga flygscener men en högst medioker handling.
jingoo
2010-09-09
De snygga helikopterscenerna gör filmen. Nuförtiden hade man bara datoranimerat rubbet, men det här känns äkta. Handlingen är dock inget att hänga i julgranen precis.
FilmGuden
2010-03-07
En Helikopter som skulle skydda dåvarande Sommar - OS, från Terrorism, känns lagom intressant idag. Trist handling rakt igenom. Tyvärr var proffset Malcolm McDowell irriterande. Högst medioker.
kinesi
2009-12-06
helt ok för att vara en tippad etta.
Totenkopf
2009-12-01
Hade man sett den på bio på 80-talet så hade den nog känts mer maffig och gett djupare intryck.
ekback
2009-08-23
Snygga helikopterscener, men storyn är lite tunn och utförandet av den är inte heller mycket att hurra för. Jag såg den här filmen när jag var rätt liten och då tyckte jag den var riktigt häftig; massor av explosioner, fartfyllda jakter och häftiga vapen. Nu idag känns den rätt larvig. Några av jakterna är dock fortfarande godkända och filmen är rätt underhållande ändå. Men det räcker inte riktigt till så den får klara sig på en 2:a.