2.6

Blueprint

Miniserie. Gabriella Rydbeck är medlem i en militant miljögrupp som gör en räd mot ett skepp lastat med kärnavfall. Kort efter drabbas hon av en aggressiv form av cancer och dör. Hennes syster Isabelle försöker att ta reda vad som låg bakom sin systers död.

Originaltitel Blueprint
Regissör Rickard Petrelius
Manus Thomas Borgström, Lars Bill Lundholm
Genre Thriller, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Marika Lagercrantz, Peter Haber, Sten Ljunggren, Samuel Fröler, Per Mattsson, Ulf Friberg, Thomas Hellberg, Gösta Bredefeldt, Åsa Göransson, Gerhard Hoberstorfer, Torsten Näslund, Marika Lindström, Barbro Oborg, Johan H:son Kjellgren, Astrid Assefa

jonbo
2019-07-22
Är väl måttligt spännande genom alla avsnitt, men ganska snart infinner sig en ganska tradig känsla av att det aldrig når någon stor potential. Rolf Lassgård dyker upp i del två och visar Haber hur man skådespelar.
2009-03-27
Börjar hyfsat, men ganska snart dalar det rejält. Visst, den typiska svenska thriller-stämningen finns där (om man nu gillar den), och det blir aldrig direkt tråkigt. Men förutsägbarheterna står som spön i backen, och manuset har flera rejäla luckor och logiska vurpor. Endast för vänner av svenska tv-thrillers. (5/15)
TowaLie
2007-11-25
När jag såg den när jag var yngre var jag helt tagen av spänningen i den, minns jag. Även om spänningen minskat något, är den fortfarande bra!!
magnuspihl
2007-08-03
Såg den för många år sedan och gillade den skarpt. Gillar man Peter Haber, gillar man den när. Har försökt få tag på den igen, men det verkar kört. Om någon har den till salu, skriv ett PM.
HerrArne
2007-05-27
Spännande och med ett klyftigt manus med flera trådar.
andmoreagain
2007-01-26
Den här borde ges ut på DVD. Ett köp med en gång.
cadja
2005-01-24
Spännande faktiskt. Och därför en fyra, för det är sällan jag tycker såna här filmer verkligen är spännande...
yrkeschaufföre
2004-09-21
sevärd.
jonas1
2004-04-19
har för mig att den här var som vilken annan ganska tråkig och tungmodig film från sverige.