2.2

Blues Brothers 2000

18 år senare kommer Elwood Blues ut ur fängelset , och allt är förändrat. Hans bror Jake är död, och barnhemmet där de växte upp är jämnat med marken. Men tack vare en bartender inser Elwood vad han måste göra: återförena Bandet!

Originaltitel Blues Brothers 2000
Regissör John Landis
Manus Dan Aykroyd, John Landis
Genre Kriminalare, Komedi, Action, Musikal, 90-tal
Skådespelare John Goodman, Joe Morton, Dan Aykroyd, J Evan Bonifant, Nia Peeples, Aretha Franklin, Steve Cropper

2017-10-23
2016-08-06
Har bara sett den en gång och det var för väldigt länge sen då den precis släppts på VHS men minns den som fruktansvärt dålig och pinsam. Har dock inte sett första filmen.
2014-11-09
Jag var inte särskilt förtjust i första filmen och eftersom denna film inte når upp till den filmen så kan man konstatera att det är inte mycket att ha. Visst musiken är härlig och många roliga cameos av berömda och duktiga musiker finns med men handlingen är tråkig och inte alls underhållande.
DV_86
2013-08-04
Att göra bra uppfölja brukar generellt va svårt, men denna uppföljare är det definitivt inget fel på. Visst den är inte bättre än ettan (som uppföljare sällan är). Musik som gör att det spritter i kroppen och en underhållande story. Jag valde mellan en stark trea och en fyra. Det blev det sistnämnda då det är så sjuuukt bra musik i filmen.
Xenox
2012-07-20
Många bra låtar och det är en underhållande uppföljare.
Eldritch
2010-12-19
John Goodmans tjockisjeans i början av filmen räddar tvåan.
AjaxWarrior
2009-12-03
vet inte vad folk har emot BB 2000. Själv tycker jag att den har några riktigt roliga scener. Visst, charmen och handlingen från ettan finns inte med, men det här är absolut ingen dålig film.
RockSnack
2009-09-11
Nej!! Vad har ni gjort? Filmen går att kolla på och med en del roliga stunder så klarar den sig från en 1:a. Men var den här filmen verkligen nödvändig??
karlhugo
2009-07-28
bästa kraschen någonsin
coffegbg
2009-03-05
sådan skit. smärta från början till slut