2.3

BMX-gänget slår till

Två BMX-experter och en vän till dem hoptrasslas med några bankrånare efter att de har upptäckt en kartong med walkie-talkies.

Originaltitel BMX Bandits
Alternativ titel Short Wave
Regissör Brian Trenchard-Smith
Manus Patrick Edgeworth
Genre Drama, Familjefilm, Action, Kriminalare, Äventyr, 80-tal
Skådespelare David Argue, John Ley, Nicole Kidman, Angelo D'Angelo, James Lugton, Bryan Marshall, Brian Sloman

HasseV
2022-08-14
Lite väl överdrivet fåniga skurkar men ändå inte så illa, men då var ju förväntningen på filmen i botten.
jcoke88
2020-12-15
En väldigt lång BMX-reklam riktad till barn.
Raimo_1985
2016-05-13
Inte så bra, nästan ingen handling och filmen känns mycket längre än vad den faktiskt är, den är ganska kort. Men jag gillar laserljuden och naturligtvis BMX-cyklarna! Filmen bidrog säkert till klirr i kassan hos cykelhandlarna. Filmen bjuder även på världshistoriens kanske mest genomkorkade skurkar! En godkänd barn/ungdomsfilm med lite action.
Dele
2013-12-25
Fånigt trams, med viss charm.
dudson
2013-06-30
Nostalgisk tönt/charmig 80-tals rulle som verkligen är frääch&snygg för att vara 30år gammal. och alla dessa walkie talkies hahaa, stenålderns mobil telefoner/ sen dom där klantiga skurkarna var ju bara för underbara. 2+
MaxMackan
2012-01-19
Jag har påbörjat en jakt på att se allt men KIdman. Inte så långt borta. Detta var en riktig 80-talare med mycket cheese-factor. Jag betraktar det som en barn- och ungdomsfilm och den är verkligen inget speciellt egentligen, men den har hjärtat på rätta stället. Visst skrattar jag ibland åt den snabba dialogen som stundtals är riktigt välskriven humor. Egentligen en typisk 2:a en dålig men underhållande film. Dock puttar den lätt geniala kyrkogårdsscenen(en strålande skräckfilms-pastisch) upp filmen en pinne till.
produr
2010-03-30
Kidman var ju verkligen totalt okänd när man såg den här fösrta gången
Gialloblu
2009-05-23
Laserljuden när bmx:arna (?) flyger förbi gör tvåan..
Frantic
2007-12-14
Såg den på ett hotell i finland för säkert 20 år sedan... minns inte mycket men jag gillade vad jag såg iaf :)

2007-12-06
Smårolig film med äkta 80-talskänsla. Kanske lite kultstatus, men jag letade efter en annan BMX-film jag såg som liten och det här var fel film, vilket gjorde att nostalgitrippen uteblev. Nicole Kidman har ju också blivit något bättre med åren, om man säger så.