2.3

Camping del terrore

Någonstans ute i Colorados vildmarker besöker några ungdomar en stuga. En planerad skön camping-semester byts ut mot något helt annat när en galen mördare plötsligt börjar härja runt i skogarna. Enligt en myt som går i trakten har de väckt en urgammal indian-legend till liv, i form av en schaman som är hälften människa och hälften monster. Allt eftersom timmarna går blir gruppen av ungdomar färre och färre...

Originaltitel Camping del terrore
Alternativ titel Body Count
Regissör Ruggero Deodato
Manus Alessandro Capone, Luca D\'Alisera, Sheila Goldberg, Dardano Sacchetti
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Mimsy Farmer, Bruce Penhall, David Hess, Luisa Maneri, Charles Napier, Ivan Rassimov, John Steiner, Nancy Brilli, Valentina Forte, Cynthia Thompson

2020-05-23
Höjer betyget ett snäpp efter en oklippt omtitt. Deodatos slasher är minst sagt slarvig och scener staplas hejvilt utan någon större tanke. Men de mesta fanns ändå här och underhållningsvärdet övervinner det andra.
Sangraal
2016-04-11
Lätt den sämsta och tråkigaste Ruggero Deodato-rullen jag sett, han som regisserat flertalet mästerverk. Vilken total besvikelse. Tråkig som bara den.

2015-02-17
Potentialen finns, fan vad den finns! Musiken är skitskön, morden är bra och David Hess är med. Men....men sen så är det den otroligt dåliga klippningen, slarviga manuset och brist på känsla. Jag vet att slashers ska vara cheesiga och jävligt random men denna har lite för mycket av det dåliga när det väl är dåligt om ni förstår vad jag menar. Ska det vara skitdåligt så ska det vara så dåligt att man asgarvar men denna rulle håller sig till gränsen precis innan detta sker och då är det bara dåligt. I slutändan får den ändå en 3a för dom 3 översta lovorden:)
menschenfeind
2013-10-29
Skön slasher med helmysigt soundtrack av Simonetti. En del taskiga skådespelare och en inte helt genomtänkt handling lyckas inte förstöra potentialen.
craptastic
2013-10-11
En något rörig slashersoppa med otroligt bleka karaktärer. Hess spelar som vanligt ett svin. Ös ös o mordtätt ös.. aa rätt bra! Pluspoäng för den tricksande crosse, det ljuva 80-tals dunket och den höstiga årstiden.
dudson
2011-08-10
Välgjord Pärla till Slasher med Favo skådisen David-Hess som kan bära upp vilken film som Helst!! Solklar bloddrypande 4a är denna Guld rulle värd...
2010-09-29
Tramsig slasher med de vanliga ingredienserna. Inget som sticker ut förutom ett lite roligt soundtrack. Deodato kan mycket bättre än såna här dussinverk
JoeL431
2008-10-24
Skön Slasher, kul att se David Hess.
Kurganen
2008-09-17
Ja, nej men det här är bara skit.
idd
2006-11-14
deodato gör amerikansk mainstream slasher å gör det ganska dåligt.. både ruggero å david hess kan sjukt mkt bättre å det enda som egentligen ger nån behållning är musiken som e riktigt bra..