2.3

Body Snatchers

Familjen Malone har flyttat till en militärbas där fadern arbetar som vetenskapsman. Det visar sig snart att något underligt sker på basen. Folk förändras. Är de fortfarande människor?

Originaltitel Body Snatchers
Regissör Abel Ferrara
Manus Stuart Gordon, Nicholas St John, Dennis Paoli
Genre Science Fiction, Skräck, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Forest Whitaker, Meg Tilly, Gabrielle Anwar, Terry Kinney, Billy Wirth, Christine Elise, R Lee Ermey, Kathleen Doyle

2018-05-13
Trodde väl inte Ferrara skulle ge sig på det här manuset då det inte bör passa honom. Okej skräckis och remake även om den saknar mycket av den atmosfär och krypande spänning som tex versionen från 70-talet hade. Standard helt enkelt plus lite naket.
2017-10-28
Harford
2017-08-23
Abel Ferrara är en riktigt dålig regissör som ofta använder nakenscener för att släta över detta. Den här filmen är inget undantag. En hel del naket, men inte en tillstymmelse till bra skådespeleri. En av 90talets sämre filmer, tyvärr, då den har flera (i vanliga fall bra) skådisar. Här blir det bara otroligt töntigt, och inte det minsta spännande. Snarare åker skämskudden fram några gånger.
Smultronsylt
2016-09-14
Jag gillar denna jättemycket och det är en av dom obehagligaste filmer rent psykologiskt som jag vet. Den är i samma psyknivå som t.ex. The thing. Att aldrig veta säkert...
fisk0
2016-07-22
Gillar den absolut, men håller inte med dem som anser att det är den bästa tolkningen (Ebert t.ex.). 70-talsversionen bygger upp stämningen bättre och har ju fantastiskt ljud, både musikaliskt och i övrigt. Den här versionen återanvänder ju en del saker, exempelvis skriken från 70-talsfilmen, men har väl inte riktigt samma genomslagskraft. Tycker dock absolut att denna är sevärd, och håller väl inte med om att den känns särskilt åldrad som en tidstypisk 90-talsrulle.
Dele
2015-09-26
Lite väl kompakt och tryggt uppbyggd skräckhistoria där spänningen aldrig riktigt vill infinna sig, trots en bra idé. Har inte sett föregångarna men har svårt att se det här som en egentligen nödvändig nyinspelning.
dudson
2015-01-04
Tyckte det varken blev hackat eller malet. Mest så tidstypiskt 90tals rulle med lite Arkiv- X känsla och ytlighet men ändå med viss charm. 2+
jlam
2013-10-25
Funkar absolut. Meg Tillys scener är höjdpunkter, nakenscenen inte minst, även om det självklart inte är henne vi ser (eller hennes ärtiga kopia, hoho) och jag tycker man gjort ett gott försök att motsvara det oslagbara slutet i 70-talsversionen.
ziferN
2012-03-10
Charmig, smått spännande och underhållande remake som självklart inte är närheten av samma klass som originalet men fungerar ändå helt klart att fördriva tiden med. Slutet kändes dock lite utdraget, det verkade som att filmen inte riktigt ville sluta.. Helt ok tidsfördriv!
Djason
2011-11-22
Helt ok och spänannde nyinspelning men jag håller Philip Kaufmans version som bättre då det fångar spänningen lite bättre.