2.7

Bodyguard

En High school-kille i Chicago som är ny på skolan blir trakasserad och han anställer en stark klasskamrat för att denne ska skydda honom mot skolans tuffingar.

Originaltitel My Bodyguard
Regissör Tony Bill
Manus Alan Ormsby
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 80-tal
Skådespelare Chris Makepeace, Adam Baldwin, Matt Dillon, Ruth Gordon, Paul Quandt, Joan Cusack, Hank Salas, Martin Mull, Craig Richard Nelson, Kathryn Grody

eriknr
2014-12-17
Otroligt töntig egentligen, men här finns en oskyldig charm som är svår att motstå. Dillon är bra som skolans svin, medan Makepeace och Baldwin har svårare att övertyga i sina respektive roller!
JanneN
2014-10-09
Helt okej. Rolig och trivsam samt en liten känga till mobbare.
ziferN
2014-05-09
Det är lite underhållande och charmigt allt men filmen i helhet är relativt dåligt regisserad, tröttsamt regisserad skulle jag nog säga. Men det vägs upp lite med att filmen är riktigt lättsam och Baldwin som står för filmens underhållning. Det märks dock dessvärre att filmen inte riktigt har vuxit ifrån 70-talet vilket gör detta att filmen knappast kan räknas till att tillhöra genrens 80-tals filmer.
StureStenhög
2013-02-24
Inte tillräckligt charmig för att funka som high-school-rulle, och inte tillräckligt med substans för att funka som ett seriöst drama. Visst är det förvisso lätt att känna med karaktärerna i deras utsatthet inför mobbarna, men det är ändå knappast nånting som inte har gjorts bättre i många andra filmer. Allt man försöker bygga upp här lämnas ganska outvecklat, och filmen slutar sen ganska tvärt utan att man har kommit nånstans. Filmen lyckas dock ge viss klarhet i gåtan om hur Matt Dillon lyckades få en skådiskarriär, som det high-school-svin han spelar här passar han faktiskt riktigt bra, jag antar att han helt enkelt har surfat på den vågen sen dess. Värre är det med Adam Baldwin, han är så dålig att man skulle kunna tro att han är en riktig Baldwin-broder. Den krutgummehumor man slänger in form av huvudpersonens farmor är inget som går hem hos mig heller. Men visst, vill man bara slå ihjäl lite tid så funkar det här, men genren har klart bättre att erbjuda
St_affan
2007-01-04
Fin överraskning i stil med underskattade The Mighty.