2.6

Bodyguard

Frank har en bakgrund som tuff och högt ansedd livvakt, men misslyckades med att förhindra ett attentat mot president Reagan. Det resulterade i att Frank avgick som presidentens livvakt och nu tar sig an ett frilansuppdrag för en mordhotad sångerska.

Originaltitel The Bodyguard
Regissör Mick Jackson
Manus Lawrence Kasdan
Genre Drama, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kevin Costner, Whitney Houston, Michele Lamar Richards, Bill Cobbs, Gary Kemp, Mike Starr, Tomas Arana, Christopher Birt, DeVaughn Nixon, Ralph Waite, Gerry Bamman, Joe Urla, Tony Pierce, Charles Keating, Robert Wuhl, Richard Schiff, Nathaniel Parker

jcoke88
2020-06-03
Bara en riktig fubbick kan hitta på en sån plot twist.
dudson
2019-10-14
Fan så sunken film. Helt klart en av 90/tals -rullarna som presterar sämst. Tidens tand har inte varit nådig mot denna skapelse. Man får verkligen 0 sympati för Whitnys karaktär som är drygheten själv med sin koks-näsa & falskhet. Sen såklart är stenhögen Costner heller inte en som borde haft huvudrollen då han inte kan bära upp en sånhära film. Sen att alla satar gör extremt korkade beslut att man önskar livet ur dom...#)
deswhip
2018-09-15
"I don't wanna talk about this again" scenen och svärdscenen är verkligen riktigt bra. Whitney har otrolig karisma och Kevin är cool. Sen att handlingen kanske inte skulle hålla fullt ut idag tycker jag man kan ha överséende med. Filmen är snygg, cool och romantisk. En välförtjänt klassiker. Whitney R.I.P.
Starkbröl
2018-08-05
Tramsig thrillerdel men inte sämre än många andra nittiotalsthrillerhandlingar. Den alltid lika träige Costner funkar bra i just denna roll. Houston är oväntat funktionell. Bra musik förstås.
NoWireHangers
2018-06-21
Drama- och thrillerdelarna är inte särskilt väl integrerade och ingen av dem är särskilt intressant eller spännande.
2018-06-15
Promotion för Houston och inget annat, men gamla Bodyguard funkar fortf fint att slötitta på. För filmen är inte dåligt trots att det blir både sliskigt och slött emellanåt. En modern klassiker som jag minns var stor när den kom och musiken rullade friskt på MTV.
Vasp
2018-03-30
Filmen lever mycket på att det är så jäkla bra musik med.
2018-02-14
Den här filmen är bara för gräsligt dålig!!!
produr
2018-02-09
Oj denna har jag glömt.Ger en trea fast det var ju ett tag sen man såg denna
amotherscrime
2017-12-11
Ganska så åldrad och svårbedömd romantisk thriller. Går helt klart att titta på, trots att det i princip bara är en reklam för Whitney Houston. Antingen en väldigt svag 3:a eller en stark 2:a.