Boiler Room

Seth Davies sköter ett litet kasino från sin egen lägenhet. Med sitt smarta sätt blir han rekryterad till stans nyaste, heta företag – en aggressiv organisation långt från traditionerna på Wall Street. Tränad av företagets främsta förmågor Chris och Greg, anpassar sig Seth snabbt till det nya livet fyllt av pengar och nöjen. Han blir till och med accepterad av sin pappa igen. När Seth sedan vinner hjärtat hos Greg´s ex-flickvän Abbie, verkar allt vara för bra för att vara sant. Men han ska snart få reda på den förödande sanningen om sin egen succé. Lika fort som han blev förförd av firman, lika fort inser han att han är fast i en fälla som kan kosta honom alltihop.

Originaltitel Boiler Room
Regissör Ben Younger
Manus Ben Younger
Genre Thriller, Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Giovanni Ribisi, Vin Diesel, Nia Long, Nicky Katt, Scott Caan, Ron Rifkin, Jamie Kennedy, Taylor Nichols, Bill Sage, Tom Everett Scott, Ben Affleck, Siobhan Fallon, Mark Webber, Herbert Russell, Christopher Fitzgerald, Jon Abrahams, Donna Mitchell

LacombeLucien
2016-01-20
Sådär.
2014-11-11
Bra skådespelare som räddar filmen. Själva storyn är bra, men filmen lämnar mycket suddigt och oklart. Filmen ville för mycket på alldeles för kort tid. Moraliska dilemman, relationer och thriller-element skulle vävas samman, och det lyckades inte riktigt. Godkänd. 2+
arruba
2014-02-22
Baserad på företaget Stratton Oakmont även om det är tydliga med att i förtexten visa att detta inte är fallet. Moralkakor slår ibland till på oss människor, många på företaget i filmen såg inget fel i vad de gjorde. Men våran huvudkaraktär känner sig illa till mods. Jag gillar detta, det är bra upplagt och tillräckligt intressant för att jag skall vara nöjd.
kloakula
2013-07-08
Ingen vidare handling, men den blev relativt spännande mot slutet och får godkänt därför. Giovanni Ribisi tycker jag gjorde ett bra jobb, likaså Ben Affleck och Vin Diesel. Karaktärerna i sig kändes tyvärr ointressanta och fader-son relationen var helt värdelös. Lite underhållen trots allt.
ptnssoffa
2013-07-03
Alla säljare gillar den här filmen. Varför? För de är en av ca 3 filmer som handlar om vårt yrke. Dock väldigt missvisande såklart men ändå en småskön film.
Cftbl
2011-12-20
Fan vad kass.
nanimo
2011-06-08
Måste vara den mest missvisande och sämsta filmen jag sett om trading och finansiella marknader. Fader-sonen-dilemmat var enormt krystat när allt helt plötsligt blev bra och han blev en superfarsa. Värdelöst soundtrack. Nej, detta är inget jag rekommenderar.
harvard11
2011-06-07
Spännande tema och en skön, lite smått suggestiv, stämning. Men det känns som att många trådar lämnas lösa och att filmen medvetet undviker att gå ner djupare i någon av filmens teman.
Zipper
2010-11-11
Ribisi är riktigt bra och det är spännande ett tag, men slutet är för abrupt.
thurmond
2010-10-04
Som Wall Street fast smart och spännande.