Bone

En tjuv gör inbrott i en lyxig bostad i Beverly Hills hos ett rikt lyckligt par. Snart får han dock reda på att de varken är särskilt rika eller lyckliga...

Originaltitel Bone
Alternativ titel Beverly Hills Nightmare, Dial Rat, Dial Rat for Terror, Housewife
Regissör Larry Cohen
Manus Larry Cohen
Genre 70-tal, Komedi
Skådespelare Yaphet Kotto, Andrew Duggan, Joyce Van Patten, Jeannie Berlin, Casey King, Brett Somers, Dick Yarmy
Filmnummer 20772

Fläskkäft
2014-05-08
Ja jösses vad ska jag skriva....... Ett försök att göra något originellt och det var det visserligen men fy faan va dåligt. Osannolikt och enbart dumt enligt mitt tycke. Som den tålmodige tittare jag är såg jag ändå klart på eländet. Trodde detta var en blaxploitationrulle men ack så fel jag hade. Yaphet är ju ändå en cool skådis men hur tänkte han här!!?
Czechflash
2008-02-01
Lite för sunkig för sitt eget bästa. Kotto och Duggan gör bra ifrån sig, men filmen håller inte måttet. Trots allt har den några komiska scener som ändå gör att man får sig en del skratt. Och slutet är också passande.
NHL
2008-02-01
Surrealistisk film med en hel del humor inbakat. Alla involverade är lite halvkonstiga och hela filmen är en aning flummig, men rätt intressant.