1.8

Bone Dry

Eddie slås medvetslös av en okänd man. När han vaknar upp är han ensam mitt i Mojave desert, ett gigantiskt ökenområde i sydvästra USA. Vid hans sida ligger en walkie-talkie. Det är upptakten till ett långt helvete med livet som insats. Vem är mannen som kidnappat honom? Vad vill han? Och kommer Eddie någonsin därifrån med livet i behåll?

Originaltitel Bone Dry
Regissör Brett A Hart
Manus Brett A Hart, Jeff O\'Brien
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Luke Goss, Lance Henriksen, Tommy 'Tiny' Lister, Dee Wallace, Jennifer Siebel Newsom

2015-04-21
Att ha en elak Henriksen i skurkrollen är såklart genialt, och här får han gott om utrymme. Svettig och småspännande katt och råtta-lek i stekhet öken som aldrig når några höjder, men blir heller aldrig tråkig. Scenen med kaktusen kommer iaf jag att minnas och jag fick nästan vibbar av gamla Saw.
WaldoTrumbull
2014-02-19
En rå och våldsam liten rulle som ganska snabbt blir tråkig och tjatig. Henriksen är bra, men inte mycket mer, och Goss imponerar inte nämnvärt. Detta kunde blivit bra med ett lite annat upplägg ,nu blev det istället ett oinspirerat, förutsägbart, sömnpiller.
dudson
2010-09-11
Rätt Bra hämd-rulle men hadde inte Lance vart med så hadde den inte alls vart lika Underhållande...

2009-09-13
Väldigt mycket stil i denna b-film. Jag rekommenderar den! Intensiv, stundtals otäck. Henriksen i en väldigt passande, bra roll.
KyLLo
2009-07-16
Jag tycker den var underhållande, även om slutet hade kunnat gjorts bättre. Tipsa gärna om liknande filmer!
chris_lambert_
2008-09-14
Twisten på slutet köper jag inte helt. Vägen dit är ok, varken mer eller mindre. Början är mkt bra men efter det sjunde tortyrmomentet börjar man bli trött. Att sen Luke Goss är söndersminkad filmen igenom är heller inget bra. Lance Henriksen är dock riktigt bra i sin roll.
jonbo
2008-07-01
Tar sig dit den ska utan varken större finess eller tabbar. Lance Henriksen är alltid sevärd. Slutet hade kunnat vara lite mer lönt mödan.
England
2008-06-05
Helt jävla bedrövlig!
Bomkia
2008-03-29
ZzZzzz... oj är filmen slut nu. 1a.
DiMMUBoRGiR
2008-01-02
Något ojämn rulle som lirar efter ett populärt tema de senaste åren; någon vaknar upp och befinner sig i någon slags dödslek. Det är inte direkt originellt, men inte heller tråkigt eller dumt. Sevärd, men det är inget som fastnar i ens medvetande.