2.7

Boog & Elliott - Vilda vänner

En animerad film som berättar historien om den 450 kilos tama grizzlybjörnen Boog vars värld blir helt upp-och-ned vänd när han möter den glappkäftade, tanige och enhornade hjorten Elliott. Tillsammans blir de strandsatta i skogen, mitt under jaktsäsongen. Nu är det upp till denna något udda duo att så fort som möjligt samla ihop djuren i skogen och föra alla i trygghet. Sedan tänker de försöka jaga bort jägarna från skogen så att djuren tryggt kan återvända till sina hem. Samtidigt som Boog och Elliott planerar sitt uppror blir skogsvaktaren Beth orolig. Beth räddade Boog när han var en liten unge och har tagit hand om och uppfostrat honom. När nu jägarna kommer börjar hon undra var Boog befinner sig och bestämmer sig därför för att ge sig ut och leta reda på sin älskade vän.

Originaltitel Open Season
Regissör Roger Allers, Jill Culton, Anthony Stacchi
Manus Steve Bencich, Ron J Friedman
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Martin Lawrence (röst), Ashton Kutcher (röst), Debra Messing (röst), Jon Favreau (röst), Gary Sinise (röst)

Skapad 2019-11-10 av westost
Mitt första intryck av filmen är att den bitvis är fantastiskt snygg. Resten av intrycken är inte lika positiva, trots ett lyckat skämt här och där. Konceptet är lika förutsägbart som det ä...   Läs mer »

2022-08-26
Den här filmen var inge rolig!!! URK...
Tatty
2017-04-03
Ganska rolig film. En sån björn vill man ha hemma. Gillar alla de söta djuren i filmen.
Jamesa
2016-11-26
Helt ok, ganska bra och rolig faktiskt.
2015-01-01
En charmig, underhållande och rätt ofarlig animerad film för de allra minsta barnen liksom den vuxne som uppskattar animerad film. Jag gillade filmen och jag gillade karaktärerna som fick mig att skratta här och där. Martin Lawrence och Ashton Kutcher levererar röstskådespelet för huvudrollerna och de fungerar. Martin Lawrence gör t.o.m. ett riktigt bra jobb. 3+
dafreakish
2014-11-16
En alldeles utmärkt barnfilm för de mindre. Den är dessutom rätt befriad från överdrivna poänger och fjanterier utan erbjuder precis det den ska göra, varken mer eller mindre. Snudd på trea.
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en väldigt irriterande film med den sjukt irriterande Elliot i huvudrollen. Skämten är de klassiska barnskämten med kiss,bajs och snor vilket barn älskar ju men för vuxna är det väldigt fattigt humor skrivet och det är vad hela filmen kändes uttråkad,irriterande och kliché. Jag skulle rekommendera nästan helst något annat åt barn då där finns så mycket bättre barnfilmer där ute. Skippa denna.
Biolm
2013-04-07
vill se
petson81
2013-02-26
Helt okej
heinan
2013-01-25
Mindes den som rolig men stängde av halvvägs in i filmen. Den är alldeles för långdragen med väldigt platt handling.

2012-10-06
Jag hade önskat att filmen var mer våldsam. Jag skulle älska en liknande berättelse men barnförbjuden där jägarna verkligen slits i stycken och man får se hur en jägare ser ut innuti. Garanterat kladdig!