2.3

Boogie Woogie

Vi får följa en rad olika personers liv i Londons konstvärld. Kärlek, sex, svek och pengar är några av ingredienserna.

Originaltitel Boogie Woogie
Regissör Duncan Ward
Manus Danny Moynihan
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Gillian Anderson, Heather Graham, Danny Huston, Jack Huston, Christopher Lee, Joanna Lumley, Stellan Skarsgård, Amanda Seyfried, Charlotte Rampling, Simon McBurney, Alan Cumming, Meredith Ostrom, Jaime Winstone, Gemma Atkinson, Rosie Fellner

KyLLo
2019-03-30
En estetisk film med relationer och ingen sexkomedi som man skulle kunna tro. Ska förstås inte förväxlas med Boogie Nights. Lite originella scener och kända namn håller intresset uppe för stunden. Exempelvis tycker jag att Amanda Seyfried är bra här. Stellan Skarsgård gör en annan roll än man är van att se honom i. Svag trea.
Grillo
2012-12-18
Inte direkt min kopp av te, framförallt för att jag inte förstår all namedropping. Ändå är historien som helhet hyfsat underhållande och går att fördriva 1,5 timme på.
Dutch
2011-11-16
Underhållande diss mot alla konstmänniskor. Stellan och Danny äger.
jingoo
2011-09-30
Klara sig med nöd och näppe undan ett bottenbetyg tack vare en del bra skådisar.
Danielchrister
2010-05-01
Underhållande film som kanske främst lever på sina många kända ansikten - intrigen är i sig ganska tunn och tvistarna inte särskilt omvälvande men tack vare ett högt tempo och duktiga skådespelare som Danny Huston och Gillian Anderson är det ändå någonting särskilt med filmen. En betydligt ytligare och lättsammare film än liknande verk som exempelvis Shortbus.