3.4

Book of Days

Filmen väver samman nutiden med dåtiden, då den bland annat går från en nutida byggarbetsplats i en liten ort i Frankrike, till att i svart-vitt utforska samma ort under medeltiden. Invånarna på orten blir intervjuade, och en liten judisk flicka ritar mystiska figurer som hon sett i sina drömmar.

Originaltitel Book of Days
Regissör Meredith Monk
Manus Meredith Monk
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Meredith Monk, Donna M Fields, Toby Newman, Pablo Vela, Gail Turner, Mieke van Hoek, Rob McBrien, Greger Hansen, Robert Een

KimEkberg
2020-11-17
ja, allt är inte guld, men somligt är. Ansatsen är fin.
monsterpop
2013-02-04
mm mm! i valet och kvalet mellan det eviga och det förgängliga väljer jag det största för det första, och en åtta på sniskan slår visst ett ess.
Lillaprinsen
2013-01-07
Jo då, riktigt klåpaktigt, men det vägs ju upp av att det är så himla bra också. Åtminstone är musiken helt otrolig och Monks cameo som häxa eller åtminstone lite udda person är ljuvlig och framförallt när hon dansar oj oj oj fint är det. Men visst ojämn ändå, 2+/3-. Också lite överstiliserat, men sådana är kanske musiker, stora visuella idéer men ingen hantverksmässighet.
Ragatan
2012-09-29
Underbar :)
2012-06-24
Vad är det som flaxar och flaxar, men aldrig lyfter? Herrejösses vilken jävla klåpare den där Monk måste vara. Med parodisk personregi, amatörmässig poängsökning och med total avsaknad av känsla och smak har han skitit ur sig något av det stelaste och dödaste luftslottet hittills skådat. Några snygga bilder gör ingen film. (2+/15)