3.2

Booksmart

Historien handlar om två bästa vänner, som under deras high school-examen inser att de nog skulle ha jobbat mindre och haft mer kul istället. De bestämmer sig för att försöka klämma ut fyra års roligheter under en enda natt.

Originaltitel Booksmart
Regissör Olivia Wilde
Manus Emily Halpern, Sarah Haskins, Susanna Fogel, Katie Silberman
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Kaitlyn Dever, Beanie Feldstein, Jessica Williams, Jason Sudeikis, Lisa Kudrow, Will Forte, Victoria Ruesga, Mason Gooding, Skyler Gisondo, Diana Silvers, Molly Gordon, Billie Lourd, Eduardo Franco, Nico Hiraga, Austin Crute, Noah Galvin, Stephanie Styles

dafreakish
2020-04-25
Med Wilde i regissörsstolen berättas det en oförskämt underhållande historia. Det är galet, överdrivet, mörkt och ljust men framför allt förbannat roligt. Dever och Feldstein är förbaskat bra. En av de bättre i sin genre.
finkan
2020-04-03
Nää, gav mig ingenting
fridenpaden
2020-02-20
Inte dålig i sig men ganska tråkig för man har sett allt förut.
BarryHero
2020-02-10
Lagomt originell och oklyschig för att nå upp till en godkänd trea. Dever och Feldstein har tillräckligt med karisma för att bära upp denna film. Överraskande oförutsägbar trots det ganska bekanta temat.
Supernaut
2020-01-14
Som vilken annan coming of age-komedi som helst.
Rabbinen
2020-01-03
En riktigt stark 3:a ( hålls egentligen mest tillbaka av genrens inneboende begränsningar ) En riktig rolig skildring av att växa upp och viljan/behovet av att passa in. Karaktärerna i filmen är något klyschiga men charmiga. Ett stort plus i filmen är soundtracket som nästan höjer filmen till en 4:a i min bok.
den_vita_apan
2020-01-02
Skitfilm precis som det mesta i denna genre.
HerrNenne
2019-12-06
Tack så fantastiskt mycket för den här filmen. En ungdomsfilm som inte bara försöker stapla pinsamma osebara scener på varandra, utan förstår att bra film vill man se på, inte titta bort ifrån! Att det ska vara så ovanligt..
Raimo_1985
2019-11-28
Yeah! En Supersugen för 2010-talet! :) Svag femma.
amotherscrime
2019-10-22