Boomerang

Marcus är en framgångsrik affärsman och en ännu mer framgångsrik kvinnojägare som för första gången i sitt liv möter en kvinnlig motsvarighet till sig själv - nya chefen Jacqueline.

Originaltitel Boomerang
Regissör Reginald Hudlin
Manus Barry W Blaustein, David Sheffield
Genre Romantik, Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Robin Givens, Halle Berry, David Alan Grier, Martin Lawrence, Grace Jones, Geoffrey Holder, Eartha Kitt, Chris Rock, Tisha Campbell-Martin, Lela Rochon, John Witherspoon, Bebe Drake, John Canada Terrell, Leonard Jackson, Tom Mardirosian

2019-06-11
Saknar helt humor och charm. Jag tycker inte den funkar för fem öre och jag tror inte ett enda skämt landade hos mig. Inte usel, men verkligen inte bra.
Jamesa
2018-09-01
Något av den värsta smörja jag haft på burken på mycket länge.
2017-10-24
menschenfeind
2017-04-10
Ganska 90-talscharmig men inte särskilt rolig. Slutet känns ganska abrupt och flera trådar knyts inte ihop väl.
yrkeschaufföre
2017-04-09
Jag såg den enbart för Halle och Robin, inte så bra men jag skulle kunna se den igen.
2014-11-11
En av Eddie Murphys filmer gjorda efter 80-talet som jag gillar riktigt starkt. Jag gillar den råa humor som filmen innehåller och även de råa replikerna, vissa lite nedsättande mot kvinnor men de fungerar tack vare filmens starka kvinnliga rollfigurer bra levererade av bl.a. Robin Givins och en ung Halley Berry. 3+
Paramis
2014-05-15
Absolut bland dom bättre komedierna från tidigt 90tal. Kläderna, stilen och musiken är skön. Men det känns som jag är en av få här som uppskattar denna pärla. Jag såg filmen på bio när den kom ut och tyckte inte mycket om den då men jag har ändrat uppfattning. Eddie Murphy hade visst tagit en paus från filmandet i något år innan han gjorde denna. På den tiden var han en väldigt stor stjärna.
rnkrft
2013-10-15
sicken casting
Xenox
2012-07-15
Eddie Murphy kan bättre.
Agatefilm
2011-07-03
Om de inte hade varit bra musik i filmen så skulle det blivit en etta. Fattade inte att de kunde få ihop nästan två timmar.