2.5

Boondock Saints II: All Saints Day

Efter första filmen har båda bröderna McManus och deras far flyttat tillbaka till Irland där de lever ett tillbakadraget liv. De får dock veta att en präst har hittats mördad i en kyrka i deras gamla kvarter i USA. Kroppen är arrangerad så att man ska tro att det är dem (the Saints) som utfört dådet. Detta för bröderna tillbaka till staterna där de får hjälp av en ny sidekick som kallas för Romeo. Samtidigt är en ny FBI-agent dem på spåren och frågan är nu - kommer hon hjälpa dem likt hennes föregångare (spelad av Willem Dafoe), eller blir hon deras fall?

Originaltitel Boondock Saints II: All Saints Day
Regissör Troy Duffy
Manus Troy Duffy
Genre Action, 2000-tal
Skådespelare Sean Patrick Flanery, Norman Reedus, Julie Benz, Judd Nelson, Clifton Collins Jr, Peter Fonda, Billy Connolly, David Della Rocco, Brian Mahoney, David Ferry, Daniel DeSanto, Willem Dafoe, Bob Marley

Asmorod
2018-02-21
Nya PK-Star Wars var rätt onödig. Sen såg jag den här...
Zok
2015-11-30
Vad hände här egentligen. Varför? Vill glömma att jag såg detta och endast ha kvar första filmen i mitt minne. Många pinsamma skådespelarinsatser ovanpå allt annat dåligt.
ShejtanVrbaski
2015-07-16
En av få filmer som jag faktiskt inte klarade av att se färdigt! Ettan var underhållande - denna var skräp.
DanjelFalck
2015-03-08
Helt och hållet total-unwatchable.
2014-12-31
Ursäkta mig, men vilken ordentlig besvikelse detta var. Det gör ont i mig att behöva konstatera detta då jag fullständigt avgudar den första filmen. Prestationerna från skådespelarna är ibland skrattretande och historien förvånande tom och platt. De enda tillfällen som regiarbetet glimtar till är vid de tillfällen som Troy Duffy stjäl från sig själv och den första filmen. Billy Connelly är dock en fröjd. 2-
Kubricks
2013-06-13
Alltid lika tröttsamt när en uppföljare ska komma och förstöra första filmen. Varför körde inte Troy Duffy inte med samma stämning i den här filmen? Julie Benz' karaktär var f*n i mig den sämsta filmkaraktären jag sett på länge.
stenemo
2013-01-23
Mycket sämre än ettan, men ett par av sakerna som gjorde den bra fins med, även om nästan allting annat sänker den.
ToddDowney
2012-12-17
Såg om den, så sjukt underhållande! Hoppas det kommer en 3:e film!
jonbo
2012-11-10
En ytterst skitnödig uppföljare.
2012-10-19
Jag tycker att det är sällan uppföljare är riktigt så dåliga som det generellt påstås, men här har vi ett gyllene undantag. Satan, vilken skit - uppföljare eller inte. (3+/15)