2.5

Borat 2

Den kazakstanske TV-journalisten Borat Sagdijev är tillbaka.

Originaltitel Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan
Regissör Jason Woliner
Manus Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Peter Baynham, Erica Rivinoja, Dan Mazer, Jena Friedman, Lee Kern
Genre Komedi
Skådespelare Sacha Baron Cohen, Maria Bakalova

Snah
2020-11-13
Riktigt kass uppföljare som inte alls innehåller samma dokumentära, knivskarpa avslöjanden av hillbilly-hyckleriet.
karlmats
2020-11-11
Jag trodde inte riktigt att det gick att göra en till Borat, han gjorde ju allt och lite till i första filmen som var så bra att jag drämde till med en 5a. Men det gick tydligen. Det var länge sen jag skrattade så här mycket åt nånting faktiskt. Några öl i kroppen och tre till personer i rummet som skrattade ikapp hjälper naturligtvis, men det är väldigt kreativt detta så jag hade med största sannolikhet skrattat även om jag satt helt själv spiknykter i soffan. Maria Bakalova är ett fynd och gör en fantastisk insats som Borats dotter. Vilka synergieffekter de skapar alltså. Det är otroligt samtida, om man nån gång i framtiden, av någon outgrundlig anledning, vill komma ihåg hur illa ställt det var med världen 2020 så kan man slå på den här filmen och slå två flugor i en smäll, för det går lika bra att bara göra det för garvet. Årets första 4a och därmed årets bästa film hittills.
Pos
2020-11-05
Gillade inte ettan alls men denna var ju tokrolig på sina ställen. Synd att den roligaste och sjukaste scenen var fejk vilket drar ner betyget.
Zok
2020-11-04
Detta är riktigt uselt.Kul? Nä bara rent löjligt faktiskt.
TimBuckley
2020-11-05
Varför? Varför existerar den här filmen? Borat (som serieinslag) var riktigt bra once upon a time då det var en smart satir som drev med verkliga människor. Framstod på så vis mer som en dolda kameran utan reveal. Det här är bara ren skit. Mestadels agerar den efter manus, som en fiktiv spelfilm, utan verkliga människor närvarande.
xpndr
2020-11-04
Tröttnade efter 20 minuter.
dlu
2020-11-01
Filmtipset måste införa möjlighet att sätta minusbetyg.
PeterTheW
2020-10-29
Jag var väl aldrig helt såld på första filmen heller, men det här var verkligen inte bra.
2020-10-25
Den är ju inte lika bra som ettan men som uppföljare är den väldigt lyckad.
BarryHero
2020-10-25
Borat 2 är bättre än jag väntade mig, men är det verkligen så kul med mens och kvinnlig kroppsbehåring? Vad är poängen med denna äckelhumor? Maria Bakalova imponerar som Borats dotter, vilket överraskade mig eftersom hon verkade allt för överdriven i förhandsvisningen. Den ursprungliga Borat-klippen från cirka 20 år sedan är dock fortfarande roligare än de båda spelfilmerna som stundtals känns lite för fejk och manusdrivna.