3.5

Born Into Brothels: Calcutta's Red Light Kids

Två amerikanska filmare reser till Calcutta och dokumenterar sina möten med de prostituerades barn i stadens horkvarter.

Originaltitel Born Into Brothels: Calcutta's Red Light Kids
Regissör Zana Briski, Ross Kauffman
Manus Zana Briski, Ross Kauffman
Genre 2000-tal, Dokumentär

2017-04-16
Otroligt ämne men jag tycker filmen känns ryckig och lyckas inte riktigt bygga ett större sammanhang. Otroligt starkt att se barnen ibland dock. Har dragit mig länge för att se den då ämnet är så jävla stört att jag inte pallar.
Kayuzuzu
2016-11-22
Så fantastisk idé att låta barnen fota. Gripande och upprörande och vacker.

2012-04-08
Relevant film om ett obehagligt ämne, men så tafatt redigerad att den inte på ett emotionellt plan förmedlar brådskan i försöken att rädda barnen.
foppa99
2009-11-04
oj vilka gulliga barn i en ful ful men färgglad värld.
emilstjernholm
2008-05-31
Fantastisk dokumentär enligt min mening. Utan att vara "västerländskt arroganta" visar dokumentärfilmarna en jävla känsla för barnen och skapar tillsammans med dom någonting riktigt fint. Bilderna är dessutom genuint vackra!
HerrArne
2007-10-02
Inkännande, färgrik och välgjord.
Touchie
2007-08-22
I didnt like that white woman.
DIProgan
2007-08-20
Bra grund men det känns som det saknas något
HelloFroggy
2005-10-18
Söta små barn som inte verkar ha någon framtid, underbart hur dom får egna små kameror å sen springa omkring på gatorna och vara kreativa, hoppfullt och underbart duktiga, visar att vem somhelst kan verkligen, Åh jag vill fara dit och fota! :D mkt BRA dokumentär
Mölndal
2005-10-07
Starka bilder och livshistorier.