2.9

Bortom alla gränser

Tre episoder som alla handlar om det övernaturliga och hålls ihop av en ramberättelse där vännerna diskuterar vidskepelse.

Originaltitel Flesh and fantasy
Regissör Julien Duvivier
Manus Ellis St Joseph, Samuel Hoffenstein, Ernest Pascal
Genre Drama, Fantasy, Mysterium, 40-tal
Skådespelare Edward G Robinson, Charles Boyer, Barbara Stanwyck, Betty Field, Robert Cummings, Thomas Mitchell, Charles Winninger, Anna Lee, Dame May Whitty, C Aubrey Smith, Robert Benchley, Edgar Barrier, David Hoffman

KimEkberg
2020-02-03
trevlig och stämningsfull, men lite väl konflikträdd kanske. borde fått bli mer mystisk och mindre liberal.
goeran
2017-10-31
Julien Duviviers Flesh and Fantasy från 1943, tre berättelser om drömmar och övernaturliga ting, ger en stunds lättsam underhållning; och passar väl särskilt bra att se just denna dag. Bäst bland skådespelarna är utan tvivel Edward G Robinson men jag är också svag för Barbara Stanwyck.

2013-04-15
Avsnitt 1 och 3 är under all kritik dumma och mesiga, men "Lord Saville's Crime"-avsnittet med Robinson är så bra att man önskar att det kunde ha utgjort hela filmen. Som helhet är Flesh and Fantasy tröttsam, men mycket pengar har slängts på ovidkommande statister och kulisser som endast är avsedda att få filmen att se dyr ut. En tvåa tack vare Oscar Wilde och Edward G. Robinson.
MaraJade
2009-06-20
Trevlig film även om som vanligt när det gäller episodfilmer håller inte alla tre avsnitt samma mått.