2.4

Botched

Ritchie Donovan är en tjuv som har börjat få riktigt mycket otur. Under en misslyckad kupp förlorar han en portfölj med diamanter som tillhör maffian, och blir bestraffad genom att bli beodrad att på en dag åka till Moskva för att stjäla ett antikt kors. Saker och ting går inte som väntat och Ritchie och hans medhjälpare blir tvugna att ta gisslan under rånet och de blir fast på våning 13 - en våning som inte har använts.

Originaltitel Botched
Alternativ titel 13
Regissör Kit Ryan
Manus Derek Boyle, Eamon Friel, Raymond Friel
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Stephen Dorff, Jaime Murray, Sean Pertwee, Jamie Foreman, Geoff Bell

Dele
2014-07-01
En smålustig tramshistoria som försöker skruva till det, och i alla fall lyckas sådär.
Zapa
2012-10-13
Egentligen borde jag sätta en 1:a på denna. Men nånting drar mig för att sitta kvar och det ger den en 2:a :)
Elizadushkufan
2012-08-18
En ganska konstig film, som jag verkligen borde ogilla....Men något gör den ganska ok, även om det inte är någon minnesvärd film att tala om. Stephen Dorff gör en bra roll, det komiska är ganska roligt. Men ingen film jag varken vill minnas eller se om.
Jarre008
2011-08-09
Ha ha, en oväntad vändning i filmen
Tepesco
2010-12-14
Överraskande snygg öppningsscen sen blir det bara fulare o konstigare filmen får en starkare b-films känsla ju längre tiden går. Knappt sevärd, hyfsat stark tvåa.

2010-12-02
Haha, mycket bättre än väntat.
egoman
2010-08-03
Splatterkomedi som spårar ut på gränsen till surrealism. Konstigt och kul som bara förstagångsregissörer kan få till det. Förvånansvärt bra skådespelare, men de löjliga ryska brytningarna blir bra störande efter ett tag.
greven664
2010-05-13
Visste inget om filmen när jag satte på. Den jämförelsevis påkostade introscenen verkade vara en actionrulle men ack vad förvånad jag blev! Det är nog så de tänkt när de gjort filmen.
Pos
2010-05-11
Bra och trevlig splatter.
Kriffot
2010-05-02