3.3

Boxaren

Den irländska konflikten mellan katoliker och protestanter har pågått längre än någon kommer ihåg. Efter fjorton år i fängelse återvänder den före detta IRA-medlemmen Danny till sina gamla kvarter, sin tonårskärlek och sina vänner. Men verkligheten har sprungit förbi honom.

Originaltitel The Boxer
Regissör Jim Sheridan
Manus Jim Sheridan, Terry George
Genre 90-tal, Drama
Skådespelare Daniel Day-Lewis, Emily Watson, Brian Cox, Ken Stott, Gerard McSorley, Ian McElhinney, Kenneth Cranham

Gigi1943
2014-10-15
Hyfsad, älskar Watson o0ch ser allt med henne, gillar även Day-Lewis.
Maxter
2012-12-25
En riktigt seg och långdragen historia där jag inte kan se att varken skådespeleri eller foto skulle lyfta den till några höjder. Storyn är okej om man orkar med det siraps sega tempot.
Jannebanan
2012-09-04
Är fruktansvärt uttråkad på Irländska Katolik-Protestant draman. Har sett det till leda och det engagerar mig inte längre. Annars en välgjord film...Svag 3:a!!
Engravadlax
2012-06-19
En av DDL:s vekaste prestationer, men det beror nog mest på manus och brist på motsvarande motspel (det är ju DDL). Jim Sheridan är inte någon mästerregissör precis, de filmer jag har sett av honom har mer eller mindre hängt på DDL:s skådespel, jag har därför inte heller någon lust att se dem som han har gjort utan honom. Nej, undermåligt.
Cftbl
2011-06-17
Stabil trea, nästan en fyra. Engagerar inte riktigt, men välspelat, som sagt. Känns som att man har sett liknande story och setting lite för många gånger förut..
jimmyringo
2010-05-01
Tyckte att den ibland var rätt seg och småtråkig. Behållingen var skådespeleriet. Svag trea i betyg.
Greystalker
2010-04-23
En intressant inblick i konflikten på Nord-Irland. Rätt bra skådespel och helt ok historia. Svag 4a.
Rollywood
2009-08-09
Brian Cox som är så jobbig? I och för sig kan ju filmen vara bra ändå. Vi får väl se om den kommer på tv nån gång. Då får man väl se den.
okidoki
2009-06-06
En fyra för Day-Lewis.
djonipony
2008-08-18
bra drama, trist att d ska vara sådär i irland. lewis o watson bra som vanligt.