2.1

Boxing Helena

Dr Nick Cavanaugh är en psykopatisk läkare, som blir besatt av en ung kvinna, Helena. De har en affär, men medan hon går vidare till Ray, så kan Dr Cavanaugh inte släppa henne. När Helena blir påkörd av en bil efter att han lurat henne till sitt hus tvingas doktorn amputera hennes båda ben. Men Dr Cavanaugh gör det hemma hos sig, och behåller henne sedan, inlåst.

Originaltitel Boxing Helena
Regissör Jennifer Lynch
Manus Jennifer Lynch, Philippe Caland
Genre Drama, Romantik, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Bill Paxton, Kurtwood Smith, Sherilyn Fenn, Julian Sands, Art Garfunkel, Betsy Clark, Nicolette Scorsese, Meg Register

stgurgel
2014-11-23
Fruktansvärt usel musik och inget vidare skådespel, men psykologiskt skoj
JimCarrey
2013-02-17
Vad säger man? Riktigt dåligt. Antar att Jennifers enda merit vid den här tiden var att hon nån gång för längesen sprutat ut ur rätt balle.. Men men practice makes perfect vilket hennes senare filmer visar
voyageur
2012-08-28
Utan tvekan något av det sämsta jag skådat i filmväg.
Supernaut
2012-02-01
Svag men intressant skräckfilm med ganska lite skräck. Sherilyn Fenn och Bill Paxton är dock starka argument för att se den.
emmycaution
2010-04-09
En plot värdig Days of our lives. Skulle förmodligen kunna fylla upp ett år av den serien. Om man kan bortse från halvtaskigt skådespel är det en helt okej lite udda film. Den får oförtjänt mycket skit.
volvo_240
2009-06-03
Sherliynn fenn var snyggare här än i Twin Peaks. Var tveksam i början men det blev ju riktgit bra till slut. Julian Sands är perfekt för en riktig desperat feg råtönt. Bill Paxton och Kurtwood Smith är alltid trevligt att se med.
final_cut
2008-09-01
Det finns många labila människor därute som lätt apar efter andras smak och åsikter om saker och ting. Jag är lyckligtvis inte en av dem; detta är en bra film... Lika bra som vilken annan "bra" film som helst, faktiskt. Så ignorera allt dåligt ni hört om den och upptäckt den själva.
stefanovitsch
2008-07-17
hahaha.. jag borde egentligen sätta ett litet högre betyg för att storyn är så fruktansvärt absurd men tyvärr, det här hör hemma på soptippen.
kexchokladet
2008-02-15
kan förstå varför Kim Basinger tog ett drygt skadestånd för att slippa undan...
Galivan
2007-12-04