Brain Damage

Brian ska gå ut med sin flickvän, men han känner sig sjuk så hon går ut med hans bror istället. Samtidigt så letar ett äldre par efter sitt kära husdjur. Medan Brian vilar sig så blir han biten i nacken. Bettet gör honom hög och han hallucinerar ett bra tag. När han kvicknar till så sitter en stor, fet snigel på hans rygg. Snigeln presenterar sig som Aylmer. Aylmer förslavar Brian med sina drogbett och använder honom till att söka upp folk för att äta upp deras hjärnor.

Originaltitel Brain Damage
Regissör Frank Henenlotter
Manus Frank Henenlotter
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Kevin VanHentenryck, Rick Hearst, Jennifer Lowry, Gordon MacDonald, John Zacherle (röst)

Skapad 2008-05-13 av Rubbermonster
Frank \"Basket Case\" Henenlotters Brain Damage är verkligen en udda film. Den unge Brian vaknar upp en morgon med ett hål i sin nacke. Snart så börjar han hallucinera kraftigt och får en tripp u...   Läs mer »

dudson
2019-05-22
Störd magstark film man verkligen uppskattar om man diggar flippade filmer#) .Märks att gore/bizzar mästaren Henenlotter vart i farten då även Basket Case skådisen dyker upp i en cameo" Älskar även den svarta cyniska tonen som genomsyrar hela filmen. Sen att bli besatt av en ådrig blå skitkorvs parasit är inte heller dåligt jobbat lol) "Kult rulle"
Stan
2016-03-28
Hade önskar en mörkare ton och atmosfär. En del spektakulära scener, men det utvecklas aldrig, rätt monoton. Jobbigt med offer som skriker och aldrig dör....
tandersten
2016-01-02
Fantastisk!
LenWidleheyt
2014-07-13
Craptacular! En skön, fantasifull, hysterisk 80-talsupplevelse och som sådan har den ett par nästan genialiska scener.
2014-07-05
Jag gillade verkligen Henenlotters bizarra Basket case då den hade en väl avvägd ton av tokerier, skräck, skitig atmosfär och mörk komedi. Brain Damage har element man klart känner igen, men en välartikulerad blåfärgad bajskorv känns inte helt övertygande som nemesis. Blod och gore och den typiska 80-talsstämningen till trots fastnade jag ej för den här.
Dutch
2014-05-06
Haha!
Noseman2005
2013-07-30
Frank Henenlotters bidrag till filmhistorien innehåller billiga och tidstypiska effekter, men har en nerv som kompenserar det mesta. En upplevelse.
karlmats
2013-04-10
Jaa! Störtskön b-rulle, kul att få lön för mödan när man betar sig igenom högar av gammalt skräp. Som allegori vet jag inte om den refererar mest till droger eller homosexualitet men oavsett vilket är den en härlig resa i de hemmasnickrade effekternas land. Rick Hearst är perfekt i huvudrollen och jag fattar inte varför alla klagar på Jennifer Lowrys utseende, jag säger som Captain Hammer: "A quiet nerdy little thing, not my usual but nice." Man håller inte igen på goren men det blir aldrig riktigt smaklöst heller, fin balans mellan humor och psykadelisk skräck. Efter att ha plockat kommentatorspåret och fått mer inblick i Henenlotters sjuka hjärna är jag nog redo att se om och höja denna till en 4a, kanske inte för att den egentligen förtjänar det, men för att jag hjärna vill göra det. "Snigeln" eller vad fan det nu är är så skön att han undviker att vara löjlig vilket torde vara den naturliga reaktionen, ännu ett tecken på den trådsmala balansgången filmen löser briljant. En stark 3a så här långt.
parasitetwin
2013-01-26
Elmer, you fucking named him Elmer?!
Ondskapt
2012-05-05
Heltokig rulle som inte spar på krutet. Galna scener, fylld med gore, bra musik, tidsenligt skönt foto. Sånt här kan bara komma från en galenpannas hjärna, och gud så man njuter av det. Ett smärre mästerverk!