Brainscan

Michael är en ung kille som älskar TV-spel och när han får möjlighet att testa det allra senaste och hetaste - Brainscan kan han inte motstå frestelsen. Det är bara det är spelet är mycket verklighetstroget - kanske t.o.m. FÖR verkligt.

Originaltitel Brainscan
Regissör John Flynn
Manus Andrew Kevin Walker, Brian Owens
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Edward Furlong, Frank Langella, Amy Hargreaves, T Ryder Smith, James Marsh, Victor Ertmanis, David Hemblen, Vlasta Vrana, Domenico Fiore

Rune2000
2023-03-09
Sevärd 90-tals skräck med lysande T. Ryder Smith i rollen Trickster. Tyvärr tappar filmen rejält mot slutet och Edward Furlong bjuder på riktigt dålig skådespel på sina håll. Det blir ändå en svag 3:a pga starka 90-talskänslan och helt ok effekterna.
Sheepy
2023-02-05
Charmig lågbudget skräckis som osar 90-tal. Uppskattar speciellt den tidstypiska tekniken som gestaltas och musiken. T. Ryder Smith är även minnesvärd som vanföreställningen Trickster. Det finns självklart en del brister… huvudpersons tidigare tragiska upplevelse (förlusten av modern i en bilolycka) har nästan ingenting med handlingen att göra och känns därmed lite poänglös. Överlag är filmen dock sevärd.
zonk
2017-02-11
Main theme är ju grym
Jamesa
2016-04-03
Skön sevärd klassiker. Furlong dock mindre bra.
BarryHero
2016-02-23
Smakul i all sin camp:ighet. Finns battre filmer pa temat. Edward Furlong imponerande inte pa mig, ratt irriterande skadespelarprestation har. Stundtals usla CGI-effekter (aven for 1994).
stgurgel
2015-10-26
Måste ha kännts rätt gammal och korkad redan då den kom
chimandra
2014-09-22
Modern, kul och spännande också med en del lite läskiga effekter. Gillade det oväntade slutet. Jag tyckte om den. Perfekt söndagsfilm.
Dutch
2014-04-25
Skön musik och stämning.
2014-03-16
As ful film med kassa effekter.var inte ens bra då den kom.
Tatty
2014-02-19
Riktig bra, rolig och underhållande film.