2.8

Brainscan

Michael är en ung kille som älskar TV-spel och när han får möjlighet att testa det allra senaste och hetaste - Brainscan kan han inte motstå frestelsen. Det är bara det är spelet är mycket verklighetstroget - kanske t.o.m. FÖR verkligt.

Originaltitel Brainscan
Regissör John Flynn
Manus Andrew Kevin Walker, Brian Owens
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Edward Furlong, Frank Langella, Amy Hargreaves, T Ryder Smith, James Marsh, Victor Ertmanis, David Hemblen, Vlasta Vrana, Domenico Fiore

zonk
2017-02-11
Main theme är ju grym
Jamesa
2016-04-03
Skön sevärd klassiker. Furlong dock mindre bra.
BarryHero
2016-02-23
Smakul i all sin camp:ighet. Finns battre filmer pa temat. Edward Furlong imponerande inte pa mig, ratt irriterande skadespelarprestation har. Stundtals usla CGI-effekter (aven for 1994).
stgurgel
2015-10-26
Måste ha kännts rätt gammal och korkad redan då den kom
chimandra
2014-09-22
Modern, kul och spännande också med en del lite läskiga effekter. Gillade det oväntade slutet. Jag tyckte om den. Perfekt söndagsfilm.
Dutch
2014-04-25
Skön musik och stämning.
dudson
2014-03-16
As ful film med kassa effekter.var inte ens bra då den kom.
Tatty
2014-02-19
Riktig bra, rolig och underhållande film.
RobinsTaste
2013-10-06
Skön 90-tals cyberpunk med mycket produktplacering och grym musik. Trickster är cool som anarkastisk "fiende".
2013-06-29
Underhållningsvärdet och det nostalgiska värdet spelar naturligtvis in här, men inte är detta bra alls. Virtuel Reality har aldrig funkat nåt vidare på film och inte heller här, men visst fanns det en del charm.