2.7

Brainstorm

Forskarna Michael och Lillian har utvecklat en dator som kan spela in personers mentala bilder och känslor.

Originaltitel Brainstorm
Regissör Douglas Trumbull
Manus Robert Stitzel, Philip Frank Messina, Bruce Joel Rubin
Genre Thriller, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Louise Fletcher, Christopher Walken, Natalie Wood, Cliff Robertson

Skapad 2019-10-14 av Anonym
Många klagar på specialeffekter och att den har många år bakom sig osv. Själv så tycker jag det är revolutionerande specialeffekter. Det är ju från självaste 80-talet! Vid den tiden visst...   Läs mer »

Robkiller
2017-10-08
80-tals sci-fi med en del intressanta idéer, men känns samtidigt väldigt gammal, för seg, ologisk, och flummar ur lite för mycket.
HerrNenne
2017-04-24
Jag gillar den ändå lite, men hänger med sådär mycket. Skulle troligtvis förstå mer efter en andra titt, men den var lite för tråkig för att jag nog kommer orka se igenom den nånsin igen. Men ändå värd att ha sett.
Raimo_1985
2015-07-02
Myckiet bra också gillar jag ju Christopher Walken, särskilt i den här rollen där han är rolig och ful.
Dele
2013-06-02
Ok. sci-fi på det vanliga temat faran med ny teknik. Plus för det mänskliga fokuset, men allt har inte åldrats väl.
Jonatanh
2013-05-11
Egensinnigt mänsklig sci-fi med allvarliga undertoner och bra skådisar. Tyvärr är storyn för förutsägbar och seg och engagerar aldrig riktigt. Riktigt snygga effekter och leken med bildformatet mellan verklighet och VR är genialiskt.
sirkurt
2013-01-21
Obegripligt tråkig film, handlingen kanske är intressant på något sätt men det blir bara en trist soppa utav alltihopa.
3DDaniel
2009-06-16
De sköna stunderna är när man ser filmen ur ett fish-eye perspektiv.
jonbo
2008-10-12
Den har sina fördelar men den är alltför seg.
NEDERVETIL
2008-06-29
En av mina gamla favoriter, håller fortfarande trots allt ...... allt prat om gamla sci-fi effekterna i denna film, tycker jag att är helt okej ännu idag... klassiker i alla fall i min samling
xorcist
2008-03-16
Ganska fattig, men var väl någonting helt annat när den kom. Såg den tyvärr inte back in the days utan först nu vilket påverkar mitt perspektiv.