2.9

Brandbilen som försvann

Ett hus exploderar mitt framför ögonen på Gunvald Larsson, Martin Beck och Benny Skacke. Tre personer omkommer, däribland husets ägare, knarklangaren Göran Holm. Langaren Max Karlsson överlever, och Gunvald Larsson pressar ur honom att både han och Göran Holm stod under en viss Bertil Olofsson. Ingen vet var Olofsson håller hus, det enda Martin Beck har att gå på är namnet på en tysk skulptris i Köpenhamn.

Originaltitel Brandbilen som försvann
Alternativ titel Beck - Brandbilen som försvann, The Fire Engine That Disappeared
Regissör Hajo Gies
Manus Beate Langmaack, Rainer Berg
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Ing-Marie Carlsson, Rolf Lassgård, Kjell Bergqvist, Gösta Ekman, Niklas Hjulström, Maria Heiskanen, Agneta Ekmanner, Torgny Anderberg, Bernt Ström, Peter Schrøder, Daniela Ziegler, Tova Magnusson, Holger Kunkel, Rolf Jenner

Murvel48
2019-01-20
Lite för mycket inspiration av Papphammar och pilsnerfilm... samt en story med extremt många och stora logiska luckor.
Nalleman
2018-12-28
Nja jag gillar faktiskt inte rollbesättningen med Lassgård och Bergqvist i ledande roller.
2018-12-13
Har aldrig gillat dom här filmerna...
Biberkolben
2018-07-03
Bättre än 'Roseanna' i mitt tycke.
andmoreagain
2017-10-19
Finns en hel del lyckade komiska inslag men deckargåtan och spänningen är det sisådär med. 2++
2017-10-03
Bra
Astrojacob
2016-02-12
Kul med Kjelle o Lassgård.
Djason
2015-05-11
Egentligen ganska seg film men som bärs upp av Rolf Lassgård.
2014-11-08
Tillsammans med "Mannen på Balkongen" absolut den bästa Beckfilmen i serien som spelades in 93-94. Härligt svenskt och man känner igen sig från böckerna. Härliga skådespelarinsatser av duktiga aktörer. Bra svensk kvalitè. Jag har sagt det innan och säger det igen: Haber/Persbrandt är inte i närheten av detta.3+
kolle82
2013-05-28
Idiotiskt polisarbete, vuxenmobbing och kasst manus. Räddas av Lassgård.