Brawl in Cell Block 99

Den före detta boxaren Bradley blir av med jobbet och äktenskapet riskerar att krossas. Han har inget annat val än att bli knarkkurir åt en gammal vän. När en deal går snett hamnar han i fängelse? och mitt i ett slagfält.

Originaltitel Brawl in Cell Block 99
Regissör S Craig Zahler
Manus S Craig Zahler
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Vince Vaughn, Jennifer Carpenter, Don Johnson, Udo Kier, Marc Blucas, Dion Mucciacito, Geno Segers, Victor Almanzar, Tom Guiry, Willie C Carpenter, Mustafa Shakir, Fred Melamed, Pooja Kumar, Clark Johnson, Devon Windsor, Michael Medeiros, Rob Morgan

distinkt
2018-09-11
rätt roligt trots allt
Andreas_
2018-09-08
Bra rulle av regissören S Craig Zahler som även gjorde lågbudget western skäckisen bone tomahawk, ingen av filmerna är världsklass på något vis och ingen av dom är dåliga utan bara bra men klart sevärda och jag tycker S Craig Zahler är värd att hålla koll på i framtida filmprojekt. Han har även skrivit manuset och visst är detta väldigt påhittat och inte direkt realistiskt för fem öre men det är gjort med en jäkligt skön stil, man skulle kunna säga att det är lite av en hyllning till gamla goda grindhouse filmer, det är mörkt och jäkligt brutalt men med en låg budget såklart. Vince Vaughn är helt lysande i huvudrollen och jag har nog aldrig sett honom bättre, han passar helt klart i såna här hårda filmer än komedier. Filmen är som sagt jäkligt skön och gjord med en stor glimt i ögat och jäkligt snyggt filmade action/fighting scener där man verkligen ser vad som händer och sker och det är riktigt brutalt som oftast, jag diggar och betyget hade varit högre om det varit mer realistiskt och med budget, men detta är helt klart sevärt och betyget blir en stark 3:a och 4:an är nära.
norenorama
2018-09-08
Ser fram emot att se denna igen, fan underbar.
2018-06-13
Inte mycket att glädjas åt här inte. Första nittio minuterna känns som en enda lång utdragen inledning, Vince Vaughn övertygar inte det minsta, slagsmålsscenerna är enormt sömniga och enahanda, alla karaktärer är överdrivna och platta, och trovärdigheten är allmänt låg. Den enda behållningen är en handfull riktigt brutala våldsscener - samt Udo - men filmen blir knappast sevärd för det. Mil ifrån Bone Tomahawk. (4+/15)
jlam
2018-06-02
En brutal njutning, vill jag kalla den. Realism eller inte skiter jag i.
Volkov
2018-05-26
Första gången jag blivit imponerad av Vince Vaughn.
Clark
2018-05-18
Oväntat och positivt brutal; Vince Vaughn misshandlar varenda jävel i närheten som motsätter sig honom, helt rätt! Enda negativa synpunkten jag har är att han förlåter kvinnan som bedrar honom, annars en fläckfri produktion.
Hakvin
2020-11-14
2010-talets mest värdefulla verk i filmväg.
2018-04-10
Tonen påminner om Zahlers första film Bone Tomahawk även om temat är helt annorlunda här. Vaughn gör en mycket bra insats som den brutale Bradley i en roll man aldrig sett honom i förut. Långsamt tempo, krypande otäck och äcklig atmosfär samt snabba doser av riktigt styggt våld. Annorlunda film helt klart och den är knappast för alla. För inte är detta den typiska fängelsefilmen.
Skullbone
2018-03-23
Även ifall man har ett antal invändningar mot vissa saker i filmen så höll den mig ändå väldigt intresserad i de två timmarna. Kanske en aning för rå då och då men all and all rätt imponerad!