Breakdance - The Movie

Kelly är dansare och jobbar på en bar för att kunna betala sina danslektioner. En dag följer hon med en av sina kamrater i dansklassen till ett ställe där breakdansarna håller till. Hon träffar Ozone och Turbo som är verkliga proffs på breakdance och snart bildas en stark vänskap mellan dem.

Originaltitel Breakin'
Regissör Joel Silberg
Manus Gerald Scaife, Charles Parker, Allen DeBevoise
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Lucinda Dickey, Adolfo Quinones, Michael Chambers, Ben Lokey, Christopher McDonald, Phineas Newborn III, Ice-T, Bruno Falcon, Timothy Solomon, Ana Sánchez, Peter Bromilow, Eb Lottimer

jonbo
2016-11-30
Dramaturgi och skådespel är inget bra, men som monument av en tidsanda är den väldigt bra. En svag trea får det då bli.
Raimo_1985
2016-11-20
En svag fyra/stark trea till denna dans/ungdomsfilm från Cannon! Härliga, naivt utformade karaktärer och det är underbart för ett Van Damme-fan som mig att se honom stå i bakgrunden (inte så mycket i "bakgrunden" heller, det märks att han gärna vill synas och vara med i fler filmer SNARAST!) och klappa händer och dansa. Ice-T som MC går heller inte av för hackor. Jävlar vad kul med dessa typer. Ja hur är filmen som film då? Ja den var väl bra men det är ju ingen banbrytande historia eller så som många vill ha.... Men för mig räcker det med tufft gäng från gatan lyckas stort.
2016-10-11
80-tals charmen gör den sevärd men inte bra.
Technoir
2012-02-11
Kanske den filmen som lyckas porträttera 80-talet allra bäst.
September
2010-01-03
Alltså, var har de hittat "skådespelarna"?
WederLight
2009-03-31
Imellanåt sega partier med rätt dåligt skådespeleri. Men till största delen den klassiker den utmålas som.
arru
2008-03-01
Otrolig klassiker, typ första, och bästa breakdansfilmen som gjorts!
Shaz
2006-10-12
Det tidiga 80-talet måste ha varit en grym period att vara ung på!
sargad
2006-10-05