2.8

Breakdown

På väg från Boston till San Diego får Jeff och hans fru motorstopp mitt ute i ödemarken. Frun får lift med en långtradare till närmsta kafé för att därifrån ringa efter hjälp.

Originaltitel Breakdown
Regissör Jonathan Mostow
Manus Jonathan Mostow, Sam Montgomery
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Kurt Russell, J T Walsh, Kathleen Quinlan, M C Gainey, Jack Noseworthy, Rex Linn, Ritch Brinkley, Moira Sinise, Kim Robillard, Thomas Kopache, Jack McGee, Vincent Berry, Helen Duffy

Skapad 2019-10-22 av BobbyPeru
Kurt Russell fick sitt genombrott i TV-filmen Elvis - The Movie som dessutom utklassade Borta med vinden samtidigt. Sedan följde kultklassikerna Flykten från New York och The Thing, som precis som E...   Läs mer »

Nalleman
2017-12-24
Spännande och J T Walsh är som vanligt lysande!

2017-08-08
Det här har man ju sett några hundra gånger förut känns det som.
Andreas_
2017-08-06
En gammal pärla, en väldigt bra thriller av Jonathan Mostow, det är riktigt spännande och v'älspelat, framförallt av Kurt Russell som gör en av sina bästa roller här och av gamle JT Walsh som nu tyvärr har gått bort, men är totalt briljant, även Kathleen Quinlan som spelar den kvinnliga huvudrollen gör det riktigt bra. Handlar om ett par på en roadtrip genom USA och får problem med bilen, Quinlan försvinner mystiskt och Russell letar och egentligen så är väl inte historien så värst nyskapande eller speciell, men skådespeleriet gör att den höjer sig ändå ett snäpp över dom övriga thrillers i samma anda. Detta blir en svag 4:a från mig i betyg, hade filmen varit längre och lite mer fördjupande, så hade nog betyget blivit högre, även att slutet blir lite överdramatiserat gör oxå att betyget hålls nere, men en väldigt bra och helt klart solid gammal thriller som håller bra att se än idag. Betyget blir som sagt en svag 4:a
Abigor
2017-07-29
Obegripligt att denna pärla gått mig förbi alla år.
2016-10-25
Helt okej actionthriller med bra skådespelare. Spännande och underhållande. Svag 4:a.
gjoob
2016-07-20
Hade den på VHS för många år sedan och på omslaget såg det ut att vara ännu en dussinthriller men jag minns att jag blev positivt överraskad över hur spännande den var.
2014-10-31
Helt suverän film. Snygg, effektiv och spännande. JT Walsh är som vanligt fantastisk och Russel gör en av sina bästa roller. Underskattad thriller. Intressant är att Mostow som regisserade fick ansvaret att hålla i rodret till Terminator 3. 3+
MaxMackan
2013-02-03
Minns det som att jag tyckte jäkligt mycket om den här. Så det får vara en 4a tills jag ser om den en vacker dag.
Elizadushkufan
2012-08-11
Mycket bättre än väntat! Riktig spännande med rätt skådespelare. Handlingen är ok och filmen håller ända till slutet.
Xenox
2012-07-13
Spännande och bra thriller.