2.5

Breaking Surface

De svensk/norska halvsystrarna Tuva och Ida ger sig ut för att göra sitt traditionsenliga vinterdyk i Nordnorge, men då händer det som inte får hända. Ett stenras får Tuva att fastna 30 meter under vattenytan och begraver all deras utrustning. Allt är borta och systrarna är avskurna från omvärlden. I en kamp för att rädda sin syster pressas Ida till det yttersta...

Originaltitel Breaking Surface
Regissör Joachim Hedén
Manus Joachim Hedén
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Moa Gammel, Madeleine Martin (II), Trine Wiggen, Jitse Jonathan Buitnik, Alessio Barreto, Remi Alashkar, Lena Hope, Maja Söderström, Irma Jenny Hallberg, Olle Wirenhed, Ingrid Pettersen, Sofia Magdalena Larsen

finkan
2021-08-20
Gillade denna, den var spännande
Albion
2021-07-11
Överraskande bra även om det finns lite störande logik- och skönhetsmissar här och var ger en b-filmskänsla över produktionen. Dessutom lite väl kort film, klippningen hade nog kunnat göras bättre. Hade gärna sett lite mer av händelsen i början vid dykningen på fartyget som nu istället avbröts abrupt. Men det är fina dykscener och spänningsmomenten är lyckade rakt igenom. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
Christofer
2021-07-08
2021-06-20: Funkade. 2+
plox
2021-07-03
Varför öppnade hon inte bara bakluckan med bakluckespaken? Jesus.
Jompalompier
2021-07-02
Snygga undervattensbilder och fantastisk natur i Norge. Dock lite ologiska grejer, ganska osympatiska karaktärer och idiotiska beslut som drar ner betyget.
debe
2021-06-30
Definitivt över förväntan. Lätt att titta på, inga löjliga hjältedåd och spännande kamp mot klockan. Bra slut, möjligtvis lite väl abrupt.
Nalleman
2021-06-19
Inte så pjåkig tycker jag. En halv stjärna för de underbara norgebilderna ger totalt tre.
2021-06-14
Den har egentligen allt som krävs för en spännande och nervig överlevandsfilm, men de gör så mycket idiotiska beslut att jag stundtals tror att det är Mr Beans semester jag tittar på.
KyLLo
2021-05-21
Mycket motbjudande. Irriterande, egoistiska och allmänt osympatiska människor. Handlingen är usel, uppbyggd som 12 Feet Deep och liknande, men ännu sämre. Filmen borde aldrig ha kommit till. Hedéns tredje etta av tre sedda.
Xeno
2021-01-26
Dykscenerna är bra men det väger inte upp en rätt ointressant historia.