Breathe In

När en utländsk utbytesstudent anländer till New York, utmanar hon dynamiken i hennes värds familjerelationer och förändrar deras liv för alltid.

Originaltitel Breathe In
Regissör Drake Doremus
Manus Drake Doremus, Ben York Jones
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Guy Pearce, Felicity Jones, Amy Ryan, Mackenzie Davis, Kyle MacLachlan, Alexandra Wentworth, Ben Shenkman, Hugo Becker, Brendan Dooling, Matthew Daddario, Elise Eberle, Nicole Patrick, Annie Q, Lucy Davenport, Brock Harris
Filmnummer 102040

hestret
2014-08-11
Var mycket få saker jag gillade med denna förutom musiken och ett par minimalistiska scener som var fina att titta på. Innehållet och narrativet är klumpigt, svagt, ointressant, osannolikt och gubbsjukt. Tror till och med jag fnissade högt åt denna högstadieklassiga produkt. Svag tvåa. 18/100
claudiomarino
2014-07-31
Bitvis övertydlig men den är välspelad och har ett skönt tempo.
AddeColciago
2014-03-16
Ett steg upp jämfört med Like Crazy. Samma improvisatoriska och stillsamma regi passar dessutom ännu bättre i den här mer slutna miljön.
FUR
2014-02-21
Finstämt och välspelat men i slutändan är det tyvärr på gränsen till poänglöst. Jag vet inte om jag bara har svårt att relatera, men den här sortens teman säger mig sällan särskilt mycket. Jones är som vanligt otroligt fin, och det var roligt att se Pearce i den här typen av roll (som han axlar väldigt bra), men ja... Utöver det och några fina musikstycken gav den mig inte särskilt mycket.
Ghostface
2014-02-16
Meningslöst och slarvig film i hyfsat snygg förpackning.
AlbinWesley
2013-11-12
Doremus har fått ihop ett till smått förtjusande, väldigt intimt och nära drama. Tyvärr är det ändå ett litet steg bakåt efter Like Crazy för mig. Jag fann den mer innovativ i sin utformning varför den fick sin fyra. Här blir en trea bra nog.
filmfreak1
2013-11-10
Mycket bättre än väntat. Kemin mellan Guy Pearce och Felicity Jones, överglänser de mesta dock. Slutscenen är minnesvärd.