2.6

Brewsters miljoner

Monty ska - med hjälp av sin bäste vän Spike - ro iland en förmögenhet som testamenterats till honom. Kravet som dock måste uppfyllas: gör av med 30 miljoner dollar på trettio dagar. Något som inte är så lätt som det låter.

Originaltitel Brewster's Millions
Regissör Walter Hill
Manus Herschel Weingrod, Timothy Harris
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Richard Pryor, John Candy, Lonette McKee, Pat Hingle, Jerry Orbach, Stephen Collins, Tovah Feldshuh, Hume Cronyn, Joe Grifasi, Peter Jason

Raimo_1985
2019-03-19
Ett nöje att se Richard Pryor och John Candy i samma film - men med de två hade den kunnat vara lite roligare :) Nu är den mest småtrevlig.
Starkbröl
2018-08-03
Småputtrig.
wasteoftime
2018-07-16
Richard Pryor är fantastisk i den här filmen. Och den är tilltalande, man känner ju lite "hur skulle jag reagera? vad skulle jag göra?" - fast man vet att det aldrig kommer att hända. Det parallella baseballspåret tillför en rätt bra inramning. Jag har svårt att sätta fingret på vad det egentligen är jag gillar med filmen, men gillar den, det gör jag. Vissa grejer är roliga, men inte så mycket "haha"-kul som "ha, det där var kul". Det är också kul att se ett gäng mer eller mindre kända ansikten fladdra förbi i bakgrunden. Och så har ju filmen John Candy. Det är alltid en bonus.
Fläskkäft
2015-02-05
Uppiggande film med två stora komiker från åttiotalet. Givetvis leker man lite med tanken på att ha så mycket pengar, personligen hade jag inte sagt ett ljud till någon alls. Förutom komiska ögonblick är filmen även en mycket intressant studie i hur människor förändras när stora summor är inblandade. Fy fan vad folk är inställsamma och falska, precis så hade det varit om detta hade hänt i verkligheten. Tyvärr lever varken Pryor eller Candy längre.
2014-11-15
Mycket underhållande. Pryor lika galen som alltid. En klassiker som gjorts flera gånger, med olika skådespelare och olika uttryck. Bra skådespelarinsatser och ett bra tempo leder till många glada skratt genom filmens gång. En film med ren och skär underhållning och sensmoralen att pengar inte kan köpa allt. 3+
Ojhda
2014-06-20
Stark trea gillade denna som fan när jag var liten!
dudson
2013-09-21
Hysterisk&manisk film och riktigt rolig på sina ställen.Prior blir mer&mer sliten ju längre tiden går" och alla svin smörar som fan/ skulle säkert funka likadannt i verkligheten tyvär/ 2+
myslas
2013-07-27
En typisk 80-talskomedi som gör mig lite nostalgisk. Älskar Richard Pryor och den här filmen var en av de största orsakerna till att jag blev en fan av Chicago Cubs.
yrkeschaufföre
2013-04-19
En riktigt bra 80-talare, även om handlingen haltar här och där. Både Pryor och Candy är bra i sina "normala" roller.
ThePatient
2012-08-30
Skådespelandet var så vansinnigt oengagerat att jag hoppade till slutet efter typ 20 minuter.