Bride of Chucky

Ett okänt antal år efter händelserna i trean får en girig poliskonstapel för sig att sälja resterna av Chucky-dockan. Han anländer till mötesplatsen och får halsen avskuren. Det är Tiffany som bestämt sig för att sno tillbaka dockan och åter väcka upp Charles Lee Rays ande från de döda. Han är nämligen hennes förra pojkvän... Hon är också seriemördare och lever ett loser-liv tillsammans med en Marilyn Manson-lookalike och seriemördar-wannabe i en husvagn. Men hur som helst så återförenas hon med sin älskade och genom vissa omständigheter så reinkarneras hon också in en docka. Tillsammans ger dom sig på jakt efter Charles Lee Rays lik som har en speciell medaljong på sig. En medaljong som ska hjälpa dom att hitta nya fräscha kroppar. Deras vägar korsas med ett ungt par som inte får vara tillsammans och givetvis så blir det många kroppar längs med vägen i denna road-movie.

Originaltitel Bride of Chucky
Alternativ titel Den onda dockan 4, Child's Play 4
Regissör Ronny Yu
Manus Don Mancini
Genre Komedi, Skräck, Thriller, 90-tal
Skådespelare Brad Dourif (röst), Jennifer Tilly, Katherine Heigl, Nick Stabile, Alexis Arquette, John Ritter, Gordon Michael Woolvett

martineden
2019-07-26
Nu har skräckelementen klart fått vika för humor, även om här finns kreativt iscensatta mord, vilka fortfarande är lite obehagliga, men där stämning och faktiska skräckelement faktiskt saknas. Helt okej dock. 3-
Solidus
2019-07-24
Mer humor än allvar, men BRIDE OF CHUCKY funkar bra och Jennifer Tilly är ett välkommet tillskott till filmserien.
Trangor
2018-04-28
En film som har allt: Dockor, splatter, humor, ungdomar som älskar varandra. Bara stundtals överdrivet skådespeleri som gör att filmen missar femman med en hårsmån.
2017-11-17
Är ju underhållande på negativt sätt....
2017-10-24
F-M-J
2017-10-11
Jennifer Tilly är ju både het och ball och filmen har några små roliga gags här och där. -2
2016-10-16
Bra, välgjord, spännande, otäck och stundvis även väldigt rolig.
Biberkolben
2016-07-01
Haha, fantastiskt skitrolig!
2016-05-14
Trots tokdominans av Tilly så mäktar jag inte sätta en tvåa. Helvete, vilket skit! (3+/15)
NoWireHangers
2016-01-18
Mer humor än föregångarna, och det funkar bra.