2.3

Brief Interviews with Hideous Men

Sara Quinn lämnas utan förvarning av sin man. Hon doktorerar på antropologi och bestämmer sig därför för att börja intervjua en rad olika män för att få grepp om deras natur, och samtidigt komma över sin sorg. Under arbetet med olika mäns historier, allt från bisarra till banala, upptäcker hon både mer om män, och om sig själv.

Originaltitel Brief Interviews with Hideous Men
Regissör John Krasinski
Manus John Krasinski
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Julianne Nicholson, John Krasinski, Bobby Cannavale, Timothy Hutton, Dominic Cooper, Christopher Meloni, Will Arnett, Will Forte, Chris Messina, Lou Taylor Pucci, Denis O'Hare, Rashida Jones, Corey Stoll, Michael Cerveris, Ben Shenkman, Marin Ireland

MetalJukebox
2010-03-17
Intressanta dialoger av och till. Men känns som filmen inte riktigt är på väg någonstans.
Cloonie
2010-03-04
Mycket svag tvåa.
Brander
2010-02-28
Essensen i David Foster Wallace's bok finns kvar, däremot hade de kunnat gestaltats bättre. Nu blir det nästan mer teater än film, mer sketcher än en helhet. Men helt okej film.
cred2winona
2010-01-25
sjukt bra manus, och självklart kul att se the wire alumnis i filmer.
kewalex
2010-01-16
En av dom få filmer som endast innehåller prat som jag ger en 4:a utav 5. Denna film är riktigt bra, faktiskt. Smart och underhållande.
2010-01-12
Jag fattar inte riktigt vad filmen vill ha sagt. Det finns mycket som verkar smart och så men det finns ingenting där när jag bryter ner det. Hade rätt höga förhoppningar på detta, men som tur var sänktes dom rejält av föregående kommentar. Banal pseudokomplicerad smörja.
aud
2010-01-09
Efter tjugo minuter var jag sa fantastiskt uttrakad att jag stangde av. Att se klart den bara for att kunna ge ett helt rattvist betyg kandes som ett otroligt sloseri med tid, och jag sag klart New Moon. Just saying. Sa en etta blir det fast jag inte sag klart, haters far hata hur mycket de vill.

2010-01-07
Fantastiskt manus... helt perfekta repliker och traumablandad humor.
siino
2010-01-05
Borde ha sett den med text. Missade en del.