3.1

Bright Young Things

Stephen Frys regidebut är baserad på Evelyn Waughs bok 'Vile Bodies'. Huvudpersonen Adam måste få pengar för att ha råd att gifta sig med den vackra Nina. Adam och hans vänner lever för att festa och kallas av pressen som följer dem hela tiden för "the bright young things"

Originaltitel Bright Young Things
Regissör Stephen Fry
Manus Stephen Fry
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Bill Paterson, Julia McKenzie, Richard E Grant, Jim Broadbent, Stockard Channing, Jim Carter, Simon Callow, Imelda Staunton, Emily Mortimer, Dan Aykroyd, Alec Newman, James McAvoy, Michael Sheen, Stephen Campbell Moore, Guy Henry, Peter O'Toole

Salvation_Mind
2014-09-06
Besvikelse! Kände tyvärr avsmak för personligheterna, beslut, tankesätt och värderingarna i denna film.
Taandborste
2014-01-26
Jag gillar den lekfulla snobbigheten och kläderna, Michael Sheen var hur härlig som helst! Annars rätt medelmåttig med ett dåligt slut.
Honeychurch
2011-08-10
Underbara skådespelare, härlig stämning och fin storyuppbyggnad!
Marvelgeek
2010-11-01
Bra skådisar (och många av dem), inte så bra film.
answai
2010-02-21
Besvikelse. Trots att miljöerna är fantastiska och skådespelarna bra så lyfter den aldrig. Delvis ligger problemet i att filmen försöker pressa fram en bagatellkänsla, den vill vara kvick och smart men är det inte. Fry har själv varit med i många filmer som är just sådana som denna vill vara, tyvärr lyckas han bättre som skådespelare än regissör.
kennert
2009-09-27
Nästan sanslös emellanåt.
seriost
2006-11-29
Kunde varit längre. Intressant historia, bra skådisar etc. Hon som spelade Agatha var särskilt bra. Väldigt sympatisk faktiskt.
Delin
2005-09-26
nja...
Lulu
2004-08-15
när ska vi få se den här filmen?