2.4

Brightburn

Vad händer om ett barn från en annan värld kraschlandar på jorden, men istället för att vara en godhjärtad superhjälte visar sig vara något mer ondskefullt?

Originaltitel Brightburn
Regissör David Yarovesky
Manus Brian Gunn, Mark Gunn
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Elizabeth Banks, David Denman, Jackson A Dunn, Matt Jones (II), Meredith Hagner, Becky Wahlstrom, Emmie Hunter, Gregory Alan Williams, Annie Humphrey, Steve Agee, Abraham Clinkscales, Christian Finlayson, Jennifer Holland, Michael Rooker

2021-05-09
Så fort jag såg det där fåniga skenet från ladan visste jag att det var kört för den här filmen. Filmen var så dålig att det blev ren underhållning...
2021-03-15
Rätt så trist rulle, men med några schysta scener. (5+/15)
2021-01-07
Tycker denna är väldigt bra faktiskt.
Maduson
2020-10-27
Well, började rätt bra, intressetåget rullade på en bit in i halva för att sen störta ner i avgrunden mot slutet.
GrandMaster_E
2020-08-03
Helt ok. Gillar idén skarpt men det blev lite to much emellanåt.
bryngel
2020-07-15
Pinsamt med "jump scare" dessutom cringey och alla andra bra engelska beskrivningar jag kan komma på men inte skriver här.
vonadel
2020-06-21
Förvånas av de många negativa kommentarerna. Tyckte den var riktigt bra. Kul att vända lite på Superman-storyn. Spännande och intressant filmen igenom. Välgjord. 8/10
dafreakish
2020-04-25
Här händer det inte mycket. Dumma händelser staplas på hög i en film med större potential.
dafreakish
2020-04-25
Hanness
2020-04-24
En sadistisk Superboy, gillar idén men tyvärr höll det inte. Pojkens krafter är ju helt identiska med Superman.