2.5

Brightburn

Vad händer om ett barn från en annan värld kraschlandar på jorden, men istället för att vara en godhjärtad superhjälte visar sig vara något mer ondskefullt?

Originaltitel Brightburn
Regissör David Yarovesky
Manus Brian Gunn, Mark Gunn
Genre Science Fiction, Skräck, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Elizabeth Banks, David Denman, Jackson A Dunn, Matt Jones (II), Meredith Hagner, Becky Wahlstrom, Emmie Hunter, Gregory Alan Williams, Annie Humphrey, Steve Agee, Abraham Clinkscales, Christian Finlayson, Jennifer Holland, Michael Rooker

Supernaut
2020-01-25
Knappt godkänd, varken bra eller dålig.
2020-01-18
En ond äcklig unge i superhjälteform. Tja, det funkar helt okej trots mängder av fel och brister i manuset. Det är 90 min skamlös underhållning och det sparas inte på gore.
cannibalrice
2020-01-17
Jättekul idé, men utförandet lämnar mycket att önska.
myslas
2019-11-23
För att vara ett geni är evil Superman rätt jävla korkad.
ledsenpirat
2019-10-04
Tyckte om den först och var inne på en fyra, men sen slarvades slutet bort totalt och blev bara ett kollage om hur utvecklingen blev för lille Brandon. Ganska okarismatisk unge, men de vuxna skådisarna är desto bättre i denna. Dög till en blattemacka.
ShenLong
2019-08-25
känns som att hela filmen bygger på en idé skriven på en servett. Det känns tunnt och i stora hela som "tänk om stålmannen var psykopat- the orgin story". Gore står för det mesta av skräcken och blir därför rätt ointressant. CGI överanvänds lite för mycket också vilket kommer göra att den snabbt kommer kännas gammal och B. kul med nytänk i alla fall. uppskattar lite utanför boxen-tänk när det kommer till skräckfilm även om det är dåligt. glad att jag såg
2019-08-21
Har nog aldrig blivit mer irriterad och förundrad över att en film är så här dålig. Inte att den är totalt superusel, men den är så oförståbart dålig hela tiden. Ingen nerv, ingen spänning, ingen karaktär känns det minsta på riktigt, ingenting utvecklas eller händer, ingenting är läskigt, inget är spännande, ingenting väcker nyfikenhet. Det bara händer saker och ingen bryr sig. Ett par ganska snygga gore-scener är enda pluset. Och Billie Eilish låten under sluttexterna. Resten var bara dåligt.
idd
2019-08-20
Bäddar för en handling som aldrig kommer..
Robkiller
2019-08-15
En ond stålmans uppväxt... Hyfsat meningslöst det här även om den var lite blodig emellanåt. Kass handling och risiga skådespelare hjälper inte heller.
Engravadlax
2019-08-07
Om Stålis var empatistörd. Dessvärre lika tråkig som neurotypiska Stålis.