2.4

Brightburn

Vad händer om ett barn från en annan värld kraschlandar på jorden, men istället för att vara en godhjärtad superhjälte visar sig vara något mer ondskefullt?

Originaltitel Brightburn
Regissör David Yarovesky
Manus Brian Gunn, Mark Gunn
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Elizabeth Banks, David Denman, Jackson A Dunn, Matt Jones (II), Meredith Hagner, Becky Wahlstrom, Emmie Hunter, Gregory Alan Williams, Annie Humphrey, Steve Agee, Abraham Clinkscales, Christian Finlayson, Jennifer Holland, Michael Rooker

GrandMaster_E
2020-08-03
Helt ok. Gillar idén skarpt men det blev lite to much emellanåt.
bryngel
2020-07-15
Pinsamt med "jump scare" dessutom cringey och alla andra bra engelska beskrivningar jag kan komma på men inte skriver här.
vonadel
2020-06-21
Förvånas av de många negativa kommentarerna. Tyckte den var riktigt bra. Kul att vända lite på Superman-storyn. Spännande och intressant filmen igenom. Välgjord. 8/10
dafreakish
2020-04-25
Här händer det inte mycket. Dumma händelser staplas på hög i en film med större potential.
dafreakish
2020-04-25
Hanness
2020-04-24
En sadistisk Superboy, gillar idén men tyvärr höll det inte. Pojkens krafter är ju helt identiska med Superman.
dudson
2020-03-10
STOR GäspZZzzzz för denna#( As larvig story som aldrig utvecklar sig..
Supernaut
2020-01-25
Knappt godkänd, varken bra eller dålig.
2020-01-18
En ond äcklig unge i superhjälteform. Tja, det funkar helt okej trots mängder av fel och brister i manuset. Det är 90 min skamlös underhållning och det sparas inte på gore.
cannibalrice
2020-01-17
Jättekul idé, men utförandet lämnar mycket att önska.