2.4

Brightburn

Vad händer om ett barn från en annan värld kraschlandar på jorden, men istället för att vara en godhjärtad superhjälte visar sig vara något mer ondskefullt?

Originaltitel Brightburn
Regissör David Yarovesky
Manus Brian Gunn, Mark Gunn
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Elizabeth Banks, David Denman, Jackson A Dunn, Matt Jones (II), Meredith Hagner, Becky Wahlstrom, Emmie Hunter, Gregory Alan Williams, Annie Humphrey, Steve Agee, Abraham Clinkscales, Christian Finlayson, Jennifer Holland, Michael Rooker

Andreas_
2021-09-04
Ingen höjdare men ändå sevärd för att det just är ett ganska intressant koncept precis som i serien The Boys, åtminstone om man gillar superhjältefilmer, detta är dock lågbudget och det syns, mestadels okända skådisar men tyckte ändå att effekterna var okej, Elisabeth Banks är väl den största skådisen med och hon är ju alltid bra, tyckte även att pappan David Denman gjorde en stabil roll, ungen med superkrafter Jackson A Dunn inte så värst bra...konceptet är som sagt intressant, hur hade det gått om superman varit ond istället för en helyllegrabb och sedan man och den idén gillar jag men utförandet är inte bra alls tyvärr, manuset är riktigt dåligt och filmen alldeles för kort, det blir bara en kort skräckis med en unge som har superkrafter, men alla frågor som uppkommer under filmens gång besvaras aldrig...så tyvärr blir betyget rätt lågt, bra idé till en film men fruktansvärt dåligt utfört trots att den är producerad av självaste James Gunn, mannen bakom guardians filmerna och senaste The suicide squad. Betyget landar på en mycket svag 2:a, kan man hoppas på en uppföljare som besvarar alla frågor kanske?
Tatty
2021-06-17
Så dålig. Inte värt att se.
2021-05-09
Så fort jag såg det där fåniga skenet från ladan visste jag att det var kört för den här filmen. Filmen var så dålig att det blev ren underhållning...
2021-03-15
Rätt så trist rulle, men med några schysta scener. (5+/15)
2021-01-07
Tycker denna är väldigt bra faktiskt.
Maduson
2020-10-27
Well, började rätt bra, intressetåget rullade på en bit in i halva för att sen störta ner i avgrunden mot slutet.
GrandMaster_E
2020-08-03
Helt ok. Gillar idén skarpt men det blev lite to much emellanåt.
bryngel
2020-07-15
Pinsamt med "jump scare" dessutom cringey och alla andra bra engelska beskrivningar jag kan komma på men inte skriver här.
vonadel
2020-06-21
Förvånas av de många negativa kommentarerna. Tyckte den var riktigt bra. Kul att vända lite på Superman-storyn. Spännande och intressant filmen igenom. Välgjord. 8/10
dafreakish
2020-04-25
Här händer det inte mycket. Dumma händelser staplas på hög i en film med större potential.