2.6

Brighton Rock

Fred Hale återvänder till Brighton med medhjälp till en gängledares död på sitt samvete. Gängets nya ledare Pinkie väntar på att hämnas hans företrädares och en historia om paranoia och hämnd i 60-talets Brighton tar sin början. Baserad på Graham Greenes roman med samma namn.

Originaltitel Brighton Rock
Regissör Rowan Joffe
Manus Rowan Joffe
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sam Riley, Helen Mirren, Andy Serkis, John Hurt, Andrea Riseborough, Sean Harris, Steven Robertson

2019-01-16
Versionen ifrån 1947 ar inte särskilt bra men klarade ändå godkänt på snyggt film-noir foto, ett par andra kvalitéer och visst överseende med dess ålder. Den här versionen har ingenting av det.
Berniey
2014-05-29
Intetsägande och totalt värdelös på alla plan!
carnevil
2013-01-15
Ganska dålig filmatisering av en betydligt bättre bok.
Gigi1943
2012-11-09
stark trea, synd att man inte får kommentera slutet!
2012-10-07
Börjar lovande men faller pladask. En seg och B:ig gangsterrulle med Hem till gården-foto - nej tack! (4/15)
Hypostas
2012-09-17
Underskattad film. Snyggt gjord och med en rå stämning, samt vackra bilder från Brighton som väcker lite minnen från språkresan till Bournemouth för många många år sedan... Stark trea.
XJR
2012-09-07
Kunde ha blivit bra, men nånstans på vägen gick det fel. Tyvärr saknar filmen den där genuint engelska känslan som annars ofta finns, där kvalitet går före splatter och överdrifter. Men, här blir det bara en halvmesyr. Man vet inte riktigt vad filmen vill berätta, vad som rör sig i huvudet på Pinkie. Tyvärr, det kan inte bli mer än en 2:a.
Macheath
2012-07-29
Bra metafysiska spörsmål om tro, hopp och kärlek under deckartäckmantel.
LuxLisbon2
2012-07-07
Maffiamord är inte min kopp te, men Pinkie är skön att vila ögonen på, och jag gillar den sadomasochistiska kärlekshistorien.
hotelwe
2012-07-03
Seg film med huvudtema i form av huvudpersonens kavalkad i ondska och sadism. För det ska ni inte tro att ni får se någon spänning eller action. Frånsett påkostade realistiska och häftiga 60-tals miljöer saknar nämligen filmen allt. Ingen action,spänning, realism, djup eller musik. Alla roller är otroligt stereotypa, övertydliga och helt utan nyanser. Några få karaktärer ändras också abrubt ifrån den ena stereotypa rollen till en annan för att handlingen ska kunna gå ihop. Kanske har filmen klippts helt i panik? Njuter ni av att följa en sadist i snigelfart är detta filmen för er men för dom allra flesta är detta total spill på tid.